פרוטרום: ההנפקה בלונדון מתקדמת כמתוכנן;החתמים: UBS, מורגן סטנלי, ו-HSBC

בעלת השליטה, ICC, מתכוונת לממש חלק קטן מאחזקותיה בחברה בהנפקה עוד ברבעון הראשון השנה; גיוס ההון ייעשה ממשקיעים מוסדיים בעולם, לרבות בישראל

בהמשך להודעתה הרשמית מתחילת דצמבר שאישר את הפרסום הראשון ב"גלובס", פרוטרום מודיעה הבוקר, כי הליך גיוס ההון על דרך של הנפקת מניות ורישום Global Depositary Shares ברשימה הראשית של הבורסה בלונדון, מתקדם על פי המתוכנן. מהחברה נמסר כי גיוס ההון ייעשה ממשקיעים מוסדיים בעולם, לרבות בישראל.

בנוסף לסכום שיגוייס על ידי החברה הודיעה קבוצת ICC, בעלת השליטה בחברה, המחזיקה כיום כ-50.54% מהון המניות של החברה, על כוונתה למכור חלק קטן מאחזקותיה בחברה במסגרת התהליך.

החתמים הראשיים אשר יובילו את גיוס ההון הם Morgan Stanley ו-UBS. נציין כי HSBC ישמשו כ-Joint Lead Managers. להערכת פרוטרום גיוס ההון עתיד להתבצע במהלך הרבעון הראשון של שנת 2005.

פרוטרום מתכוונת לנצל את גיוס ההון לתמיכה ברכישות אסטרטגיות עתידיות ולמימון מחדש של רכישת עסקי ה-Food Systems של IFF באירופה.

לפני כחודש דווח כי על פי מקורבים לחברה, פרוטרום מתכננת לגייס כ-50 מיליון ליש"ט בהנפקה בלונדון, אם כי היקף ההנפקה הסופי לא נקבע עדיין.

ב-12 החודשים האחרונים עלתה מניית החברה ב-73% לרמה המשקפת לה שווי שוק של כ-1.68 מיליארד שקל.