עובדי הנמלים החליטו להסיר את איום השביתה לאחר פגישה עם שרגא ברוש

ברוש ציין כי בשנתיים האחרונות פרצו 5 שביתות שגרמו לתעשייה נזק של 13 מיליון שקל ולמגזר העסקי כולו נזק של כ-19 מיליון שקל

עובדי הנמלים נענו לבקשתו של נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, והחליטו להקפיא את השביתה שתוכננה לפרוץ הלילה. האיום בשביתה הוא על רקע כוונת האוצר לפעיל את הרפורמה בנמלים, ב-17 בפברואר. בתום פגישה עם ראשי ועדי הנמלים שהתקיימה היום בשעות אחה"צ, בבית התעשייה בת"א, העריך ברוש כי "קיים סיכוי טוב שהשביתה בנמלים תימנע".

עתה, כאמור, הודיעו לו ראשי ועדי הנמלים עמם נפגש, בראשות דודו פרץ מנמל חיפה ואלון חסן מנמל אשדוד, כי השביתה תימנע. בפגישה ביקש ברוש, בשם המגזר העסקי, כי יסירו את איום השביתה ויאפשרו המשך המו"מ ללא לחצים מיותרים ותחת איום. זאת, לדבריו, "על מנת שהאווירה החיובית ששוררת בשבועיים וחצי האחרונים, במהלך המו"מ בין הסתדרות לממשלה, תימשך".

עוד אמר כי "אווירה זו אפשרה את ההתקדמות שהושגה עד כה וצריך שהיא תימשך עד סוף המגעים, לשביעות רצונם של כל הצדדים". ברוש קרא לראשי הועדים "לגלות אחריות כי היצואנים והמגזר העסקי כולו אינם יכולים לסבול שביתה נוספת בנמלים, ולו בת יום אחד". מצד שני, הבטיח להפעיל את כוח השפעתו כדי להביא להסכם עם האוצר. ראשי הועדים הודיעו, כאמור, על הקפאת השביתה, ועל כוונתם להגיע להסכם בנמלים עד יום ראשון.

ברוש ציין כי בשנתיים האחרונות פרצו 5 שביתות שגרמו לתעשייה נזק של 13 מיליון שקל ולמגזר העסקי כולו נזק של כ-19 מיליון שקל, תוך אובדן אמינות בעיני הלקוחות בחו"ל ופגיעה קשה במוניטין התעשייה הישראלית בכלל.