חדשות חיוביות לכיל: שוק מוצרי הברום משתפר ובמריל לינץ' נוקבים במחיר יעד של 12.9 ש'

במריל משמרים לחברה המלצת 'קניה' לאחר פגישה עם ההנהלה. בנוסף, אמש דיווחה חברת גרייט לייקס האמריקנית על גידול ניכר במכירות חטיבת הברום

בשורות חיוביות נוספות לכיל , כשבית ההשקעות מריל לינץ' יוצא בנייר חיובי על החברה לאחר פגישה עם הנהלתה, ובמקביל מפרסמת חברת הכימיקלים גרייט לייקס (GLK) תוצאות חיוביות, המעידות על עליית מחירים חזקה בתחום הברום.

במריל משמרים היום את המצלת ה-'קניה' לחברה במחיר יעד של 12.9 שקל, הגבוה בכ-19% ממחירה בשוק, ומציינים כי לאחר פגישה שקיימו עם ראשי החברה הם משוכנעים בצמיחתה לנוכח תנאי השוק. עוד מוסיפים כי דאגתם היחידה ביחס לחברה היא לא המחיר הגבוה של המניה, אלא העובדה שהשוק בו היא פועלת מתאפיין במחזוריות.

במריל מצפים ששנת 2005 תהווה שנת שיא נוספת עבור החברה, בהתבסס על תנאי שוק חיוביים במיוחד בתחום הדשנים והברום. עוד כותבים כי מחירי מוצרי המגנזיום (התחום הפחות רווחי עבור החברה - ר.מ.) מראים סימני התאוששות, מגמה אשר צפויה להימשך לתוך 2005. גורם חיובי נוסף עבור החברה, עפ"י מריל, הוא האירו החזק, אשר תורם למכירות באירופה.

במריל מציינים כי החברה נסחרת בדיסקאונט של כ-20% לעומת הערכת השווי שביצעו וצופים צמיחה של 12% ברווחים בשנת 2005, שיביא את החברה למכפיל EBITDA/EV של 7.5 בתום שנה זו.

בנוסף, אמש דיווחה אחת מיצרניות הברום הגדולה בעולם, גרייט לייקס (GLK) האמריקנית, על רבעון רביעי חזק שהחזיר אותה לרווחיות.

החברה שדיווחה על רווח נקי של מיליון דולר לעומת הפסד של 42.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, ציינה בדו"חותיה באופן מיוחד את רמתם הגבוהה של מחירי הברום התעשייתי אותו היא מוכרת.

מכירות חטיבת המוצרים התעשייתיים של החברה זינקו בכ-31% והרווח התפעולי מפעילות זו יותר מהוכפל לרמה של 26 מיליון דולר.