מעלות הורידה את דירוג האג"ח של נצבא בעקבות ההרעה באיתנותה הפיננסית

האג"ח מסדרה א' ו-ג' הורד מרמה של A לרמה של A מינוס וסדרה ב' הורדה מרמה של AA לרמה של A פלוס

בחברת הדירוג מעלות הורידו היום את דירוג סדרות האג"ח של נצבא . במעלות ציינו שהורדת הדירוג משקפת בעיקר את ההרעה שחלה באיתנותה הפיננסית של החברה תוך שהאנליסטים מציינים את הגידול במנוף הפיננסי כתוצאה מגיוסי הון שביצעה ורכישות נדל"ן בישראל ובחו"ל.

הורדת הדירוג לסדרה א' ו- ג' הינה מדירוג של A ל-A מינוס, וסדרה ב' מ-AA לדירוג של A פלוס. סדרה א' בהיקף של 195 מיליון שקל אמורה להיפרע בטווח שנים של 2005-2007 וסדרה ג' בהיקף של 50 מיליון שקל אמורה להיפרע ב-2006-2111 .סדרה ב' בהיקף של 200 מיליון שקל מיועדת להיפרע בטווח שנים של 2006-2015 .

נציין כי נצבא שגייסה הון באמצעות אג"ח הרחיבה החל מ-2003 את פעילותה במערב אירופה, כאשר רכשה כ-9 נכסים מניבים בצרפת וסיכמה השקעות של 86 מיליון אירו במדינה.

הורדת הדירוג באה לאחר שבדירוג האחרון נמסר כי החברה תפעל להקטנת המינוף הפיננסי ומצבת החוב של החברה. בפועל רמת המינוף עלתה וחוסנה הפיננסי של החברה עורער.

מתחילת 2004 גדלו ההתחיבויות כולל עסקת הרכישה בצרפת בכ-710 מיליון שקל, ורמת המינוף עלתה על מעל ל-80%. להערכת מעלות שיעור זה גבוה בהשוואה לממוצע בענף.

להערכת מעלות התזרימים הכספיים של נצבא צפויים להמשיך ולתרום לעמידתה במגבלות הפיננסיות עליהן התחייבה בטווח הקצר והבינוני, אם כי לא צפוי המשך שיפור ביחס כיסוי החוב ללא הגדלת פרעון החוב של החברה מתקבולים של מימוש נכסים.