מנכ"ל וורלדקום לשעבר, אברס, על דוכן העדים: 'לא ידעתי, לא שמעתי'

הנאשם הראשי בהונאה בסך 11 מיליארד דולר מכחיש שמנהל הכספים דיווח לו על בעיה כלשהי

מנכ"ל וורלדקום לשעבר, ברנרד אברס, המואשם בהונאה חשבונאית בהיקף של 11 מיליארד דולר, טען אתמול (ב') בבית המשפט שמנהל הכספים הראשי של וורלדקום, סקוט סליבאן, לא אמר לו מעולם שדו"חות החברה אינם משקפים את הוצאותיה האמיתיות. לאחר פשיטת הרגל שלה שינתה וורלדקום, חברת שירותי טלפון ארוכי טווח, את שמה ל-MCI, והיא צפויה להתמזג עם חברת הטלקום קווסט או עם ורייזון.

אתמול (ב') עלה אברס לדוכן העדים בניסיון להפריך את טענותיו של סליבאן, העד היחידי שדבריו מפלילים את אברס. סליבאן טען שאברס הורה על ביצוע ההונאה שבעטייה פשטה וורלדקום את הרגל. אברס הכחיש גם את טענתו של המבקר הפנימי של החברה, דייויד מיירס, שאברס התנצל בפניו על שאילץ עובדים בחברה לבצע דיווחים חשבונאיים מפוקפקים.

סליבאן "מעולם לא אמר לי שביצענו דיווחים חשבונאיים בלתי נכונים", אמר אתמול (ב') אברס בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, בתשובה לשאלת עורך הדין שלו, ריד ווינגרטן. "לו אמר לי זאת, לא היינו כאן היום".

"מעולם לא אמר לי סקוט סליבאן שמשהו לא בסדר", הוסיף אברס. עדותו ארכה ארבע שעות, ולאחר מכן נחקר חקירה צולבת בידי נציג משרד המשפטים, דייויד אנדרס.

אברס בן ה-63, בעבר מאמן כדורסל מכללות, עומד למשפט על עבירה לכאורה על חוקי הסחר בניירות ערך של ארה"ב, קשירת קשר והצגת דו"חות כוזבים לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC). העונש המרבי במקרה הרשעה עומד על 25 שנות מאסר.

החלטתו של אברס לעלות על דוכן העדים חשפה אותו לחקירה צולבת, שבמהלכה עשויים נציגי משרד המשפטים להציג לבית המשפט ראיות נוספות שאותן לא היו יכולים להציג לולא נערכה חקירה צולבת. כמו כן מאפשרת החקירה הצולבת לנציגי משרד המשפטים לחקור את אברס על חייו הפרטיים.

"לדעתי כרוכה עליית אברס לדוכן העדים בסיכון מסוים, אולם אין זה סיכון גבוה", אמר ג'יימס כוהן, מרצה למשפטים באוניברסיטת פורדהם. "אם הוא יצליח לשכנע את המושבעים, הוא עשוי להציל את עורו, אבל אם המושבעים יגיעו למסקנה שהוא נחש תחת הקש, תהיה לו בעיה רצינית".