בקשה לצו מניעה האוסר על מכללת אסכולה-מימד לעשות שימוש בשם אסכולה

חברת נובמבר-דצמבר טוענת כי היא בעלת סימן מסחרי רשום בשם אסכולה וכי המכללה מפרה פסק בוררות

חברת נובמבר-דצמבר 1991 מבקשת להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על המכללה לאמנות ועיצוב בת"א, אסכולה-מימד, מלעשות כל שימוש בשם אסכולה.

ביהמ"ש התבקש עוד, למנות את באי כוחה של החברה בכונסי נכסים ולהסמיכם לערוך חיפוש ותפיסת מסמכים, רשימות, שלטים, אלוני פרסום, צילומים, עזרי הוראה ולימוד, קבצי מחשב וכל נכס אחר המשמש את המכללה לביצוע העוולות של גניבת עין והטעיה של הציבור בנוגע ללימודים אותם היא מקיימת לקראת שנת הלימודים הבאה 2005-2006.

בפנייה לביהמ"ש ציינה, חברת נובמבר-דצמבר, כי עד יולי 2005 היא ניהלה ביה"ס לעיצוב בשם אסכולה ובמועד זה נכרת הסכם בינה לבין המכללה למיזוג במסגרתו שונה שם המכללה לנובמבר-דצמבר 1991.

בין הצדדים התגלעו מחלוקות בקשר לניהול בית הספר המאוחד ובפסק הבוררות נקבע, כי המכללה תחדל מלעשות שימוש בשם אסכולה.

לטענת נובמבר-דצמבר באמצעות עוה"ד רחלי ליבנה ושי עופרי מתעלמת המכללה מחובותיה וממשיכה לפנות לתלמידיה הקיימים והפוטנציאליים ולהציג עצמה כאסכולה-מימד וכל זאת במועד בו החל הרישום ללימודים לשנת הלימודים תשס"ו.

לטענת נובמבר-דצמבר, מפרסומי המכללה עולה, כי הציבור מוזמן להירשם ללימודים שאמורים להתקיים לכאורה בבית הספר המתקרא המכללה לאמנות ועיצוב ת"א אסכולה-מימד.

לדברי נובמבר-דצמבר, בעלת סימן מסחרי רשום בשם אסכולה לעיצוב קיים חשש ממשי לפגיעה בלתי הפיכה בפעילותה. השופט יהודה זפט קבע, כי התיק יועלה ללשכתו לאחר השלמת הגשת טיעוני הצדדים על-פי תקנות סדר הדין האזרחי. (ת.א. 1463/05).