חברות התעופה האמריקניות מייקרות תעריפים בעשרה דולר לכרטיס טיסה

מנמקות את הייקור - רביעי בתוך חודש - בעלייה במחירי הדלק הסילוני

חברות התעופה מכות שנית. חברות התעופה האמריקניות המובילות החליטו, בפעם הרביעית בתוך חודש, לייקר את תעריפי הטיסות בעשרה דולר לכרטיס טיסה הלוך ושוב ליעדים מקומיים רבים.

החברות מנמקות את הייקור, הנוגע גם לטיסות לאלסקה ולהוואי, בעלייה במחירי הדלק הסילוני.

מחירי הנפט זינקו לשיא חדש עם סגירת המסחר ביום ו', אל למעלה מ-57 דולר לחבית, כשהם מסמנים על עליות במחיר הדלק, המהווה כחמישית מעלויות חברות התעופה.

דלתא ויונייטד איירליינס הובילו את המהלך ביום ה' בלילה, עם ייקור של עשרה דולר לכרטיס הלוך ושוב, ויו. אס. איירווייז, נורת'ווסט איירליינס ואמריקה ווסט איירליינס השוו את תעריפיהן ביום ו', אישרו גורמים רשמיים בחברות התעופה.

גורמים בענף אומרים כי גם קונטיננטל איירליינס ייקרה את תעריפיה, אולם פקידי קונטיננטל לא מיהרו להשיב לפניות טלפוניות בנושא.

חברות התעופה ייקרו את מחיריהן שלוש פעמים בחודש האחרון, בקפיצות של 10-20 דולר לכרטיס הלוך ושוב בכל פעם.

החברות הגדולות נמנעו מהעלאת התעריפים בכמה מהקווים שבהם הן מתחרות ישירות עם חברות השכר הזולות, דוגמת סאות'ווסט איירליינס וג'טבלו איירוויז, שלא השוו מחירים לאחר ההעלאה האחרונה.

"הם רוצים שהנוסעים ימשכנו את הבית כדי לשלם על טיסות בקיץ הקרוב", אומר טום פארסונס, מנהל אתר התיירות המוזל bestfares.com.

פארסונס צופה כי התעריפים יעלו עוד יותר לקראת יום הזיכרון האמריקני, אחרי שחברות התעופה ספגו הפסדים גבוהים, ונאנקות זה זמן תחת משא מחירי הדלק העולים.

לדברי פארסונס, ייקרה אמריקן את מחירו של כרטיס הלוך ושוב מדאלאס ל-Syracuse, הנרכש שבועיים מראש, מ-308 דולר בשנה שעברה, ל-428 דולר.

עם זאת, גובות אמריקן וחברות תעופה אחרות רק 198 דולר לטיסה הלוך ושוב בקו סן דייגו לפרובידנס, אותו מפעילה סאות'ווסט.

בכירים בחברות התעופה נימקו את הייקור במאמציהם לכסות את העלייה במחירי הדלק הסילוני.

בשנה שעברה, גדלה ההוצאה של חברות התעופה האמריקניות על רכישת דלק סילוני בכ-6 מיליארד דולר בהשוואה ל-2003, ואנליסטים צופים הפסדים גדולים לחברות גם השנה.