הבורסה חזרה לעלות; לאומי עלתה 2%, אל-על הוסיפה 3.5%

[ לפורטל הפיננסי ][ לפורום הבורסה בת"א ] טבע עלתה 2.6%; הפועלים הוסיפה 1.4%; נייס השילה 1%; קיש ירדה 0.5%

לאחר הירידות של הימים האחרונים חזרה היום הבורסה של ת"א לעליות שערים, כשהמחזור הסתכם בכ-586 מיליון שקל, כשמדד המעו"ף מוסיף כ-0.8%, ת"א 100 עלה ב-1.1% והתל-טק 15 עלה ב-0.5%.

מניות הבנקים, שנשחקו לאחרונה, שבו לעלות. מניית לאומי מחקה את הירידות מאמש כשהוסיפה כ-2%, לאחר שירדה 1.4% בעקבות הוצאתה מתיק ההשקעות של בית ההשקעות סיטי גרופ, ומניית הפועלים עלתה ב-1.4%.

מניית טבע , שפתחה את המסחר בפער ארביטראז' חיובי של 2.7%, הוסיפה כ-2.6% במחזור הגבוה בשוק. מניית בזק עלתה כ-0.3%, לאחר שאתמול זינקה בכ-4.5%, בעקבות המגעים המתנהלים בין המיליונר דן דוד לבין קבוצת עזריאלי לקראת הצטרפותו לקבוצה המתמודדת על מכרז בזק, שצפוי להתקיים במהלך חודש מאי. במכרז תמכור הממשלה 30% ממניות החברה ואופציה לרכישת 10.7% נוספים.

אלביט הדמיה עלתה בעקבות הדו"חות

באיחור של חמישה ימים פרסמה היום אלביט הדמיה את תוצאותיה לשנת 2004, מהם עולה כי הכנסותיה אשתקד הסתכמו בכ-587.2 מיליון שקל - עלייה של 7% לעומת 2003. גידול זה מיוחס, בין היתר, לעלייה בהכנסות מבתי מלון ומהכללת הכנסות בהיקף של 44 מיליון שקל מהיהלום שבקבוצת אלביט הדמיה - חברת אינסייטק. החברה-הבת עומדת בפני הנפקת ענק בוול סטריט, ועל פי ההערכות ההנפקה תתבצע לפי שווי חברה של כ-500 מיליון דולר.

באלביט ציינו, כי לאחר שאינסייטק קיבלה את האישור המיוחל ממינהל המזון והתרופות בארה"ב, היא החלה לזקוף הכנסות ממכירת המערכות הרפואיות. עד כה הושקעו באינסייטק כ-250 מיליון שקל, שנרשמו כהוצאות על פי כללי החשבונאות, כך שהחברה רשומה למעשה בספריה של אלביט הדמיה בשווי שקרוב ל-0.

"אם ננפיק את אינסיטק לפי שווי של 500 מיליון דולר נרשום רווח הון של 50-70 מיליון דולר. על פי האינדיקציות שאנו מקבלים מהסיורים שעשינו בארה"ב, ייתכן שהשווי של אינסייטק יהיה גבוה בצורה משמעותית", אמר שמעון יצחקי, נשיא אלביט הדמיה.

בשורה התחתונה סיימה אלביט הדמיה את 2004 עם רווח נקי של 43.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 112 מיליון שקל בשנת 2003. הרווח של החברה מיוחס בעיקר לרווחי הון בסך 132 מיליון שקל שרשמה אשתקד ממכירת 12 המרכזים המסחריים בהונגריה ו-50% מחברת הניהול לקרן הנדל"ן הצרפתית Klepiere. מניית אלביט הדמיה עלתה כ-0.2%, בעקבות הדו"חות הטובים שפרסמה. (על הדו"חות של אלביט הדמיה ראו ב"שוק ההון").

יו"ר דירקטוריון אל-על , איזי בורוביץ', ומנכ"ל החברה, חיים רומנו, הודיעו היום כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת בונוס של 5 מיליון דולר לעובדים ומנהלים בגין התוצאות העסקיות של שנת 2004. אל-על סיימה את 2004 ברווח של 33.1 מיליון דולר.

איזי בורוביץ' ציין היום, כי הבונוס הוא אות הערכה לעובדי ומנהלי החברה שנרתמו ללא לאות להוביל את החברה לתוצאותיה השנתיות המרשימות. מניית אל-על הוסיפה היום כ-3.5%.

המלצות "קנייה" לריטליקס

סמית' בארני הצטרף היום לאוסקר גרוס (שעדכן את תחזית ההכנסות והרווח של החברה), בהמלצת "קנייה" למניות ריטליקס . שני בתי ההשקעות נוקבים במחיר יעד של 28 דולר למניה. ההמלצה ועדכון התחזית, באו בעקבות מהלך רכישת שתי החברות שביצעה ריטליקס. כזכור, בשבוע שבעבר הודיעה ריטליקס על רכישת IDC ו-TCI האמריקניות תמורת כ-79 מיליון דולר. בעקבות הרכישות העלתה ריטליקס את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2005 ל-185 מיליון דולר ואת תחזית הרווח הנקי ל-15 מיליון דולר, זאת בהשוואה לתחזית הקודמת שצפתה מכירות של 150 מיליון דולר ורווח נקי של 13 מיליון דולר.

נציין כי, אוסקר גרוס העלו את תחזית הכנסות החברה לשנת 2005 ל-187 מיליון דולר, לעומת כ-153.2 בתחזיתם הקודמת. בעקבות ההמלצות עלתה היום מניית ריטליקס בכ-0.2%.

נייס ירדה היום כ-1%, לאחר שפתחה עם פער ארביטראז' שלילי של 2.3%, זאת לאחר שדיווחה על חוזה חדש, המוערך ב-2 מיליון דולר, עם מחלקת שירותי הכבאות של עיריית ניו יורק וחברת IPX. נייס תספק לשירותי הכבאות את מערכות החברה לניהול תקשורת חירום. נזכיר, כי לאחרונה השלימה נייס התקנה מוצלחת של מערכות במשטרת ניו יורק.

מג'יק עלתה היום כ-0.8%, לאחר שזכתה במקום הראשון בתחרות פיתוח היישומים, כאשר ה-eDeveloper של החברה גבר על כלי פיתוח של מיקרוסופט, אורקל, יבמ ו-CA.

שת"פ בין קיש קרור וק.ג.מ

מניית קיש קרור שינתה היום את מגמת העליות שאפיינה אותה בחודשים האחרונים וירדה כ-0.5%. מתחילת השנה הוסיפה מניית קיש קרור כ-362% לערכה, על רקע שורה של הזמנות שהתקבלו בחברה כשהמשמעותית ביותר היא הזמנה בהיקף של 57 מיליון שקל שהתקבלה בחודש ינואר.

העליות היום במניה מיוחסות להודעתה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ק.ג.מ תחבורה מקבוצת אגד, להקמת חברה משותפת שתשווק מיניבוסים נמוכי ריצפה מבוססי שילדת פולקסווגן טרנספורטר (T5), בישראל ובאירופה. ההזמנה הראשונה שהתקבלה בחברה המשותפת כבר עומדת על 2.9 מיליון שקל. ייצור המיניבוסים יבוצע במפעל קיש קירור באור עקיבא.

לדברי צפריר בכנר, מנכ"ל קיש קירור, מדובר בהסכם ראשון עם חברת פולקסווגן לייצור מיניבוסים בישראל, המבוססים על שילדת הפולקסווגן טרנספורטר, לשיווקם בישראל ובאירופה. שיווק ומכירת המיניבוסים יעשה באמצעות חברת שיווק משותפת שהוקמה על-ידי קיש קירור וק.ג.מ תחבורה. חלקה של קיש קירור בשותפות - 60% וחלקה של ק.ג.מ - 40%. ק.ג.מ תחבורה נמצאת בבעלות משה קורניק, בשותפות עם אגד.

השקל שומר על יציבות

האירו ירד היום כ-0.6% ל-5.56 שקלים, ואילו הדולר שמר על יציבות עם עלייה מינורית של 0.02% ל-4.373 שקלים.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", גורס כי רמת התמיכה של הדולר עומדת כיום על 4.355 שקלים, והוא מגדיר את אזור ה-4.37 כאזור קריטי לטווח הבינוני ומעלה. מהלך מהימן מעל 4.37 שקלים ילמד, כי עליית הדולר היא כאן, כדי להישאר לטווח הבינוני.

בשוק הסולידי חזרו השחרים הארוכים והגלילים לעליות של עד כ-0.1%.