ביהמ"ש השית קנס של 10 אלף שקל על רונן פרידמן עפ"י פקודת ביזיון בית המשפט

זאת, לכל מקרה של הפרה עתידית של צו המניעה האוסר עליו להתחרות עם חברות קבוצת לב אופיר המשווקת את מוצרי חברת לגרנד

בית המשפט המחוזי בת"א השית על רונן פרידמן קנס של 10 אלף שקל, לכל מקרה של הפרה עתידית של צו המניעה האוסר עליו להתחרות עם חברות קבוצת לב אופיר ואופיר שי ייצור שיווק ואספקה, המשווקות את מוצרי חברת לגרנד.

פרידמן שימש כמנהל מחלקת לגרנד במבקשות עד ינואר 2003, בו נחתם בין הצדדים הסכם למתן שירותי ייעוץ, לפיו התחייב פרידמן שלא להתחרות במבקשות במשך שנה מיום הפסקת עבודתו עבורן, וכן התחייב לשמור על סודותיהן המתחרים. פרידמן הפר את התחייבותו על פי ההסכם, ולבקשת המבקשות הוציא בית המשפט בנובמבר 2004 צו האוסר עליו מלהתחרות בהן עד יולי 2005.

המבקשות טענו כי פרידמן הפר את צו המניעה, ועתרו לאכוף עליו את הצו לפי פקודת ביזיון בית המשפט. לטענתן, פרידמן עוסק בייבוא ושיווק למוצרי לגרנד בניגוד לצו המניעה.

פרידמן הכחיש את הטענה וטען, כי הוא אינו קשור כלל למוצרי לגרנד. אולם, השופט יהודה זפט קבע כי פרידמן הפר את הצו האוסר עליו להתחרות מהמבקשות, תוך ניסיון להסוות את הפרתו ע"י ניצול האישיות המשפטי הנפרדת של חברת לירון טכנולוגיות, ציוד ומיתוג, בה הוא מועסק, והמשווקת בין היתר את מוצרי LOVATO.

לדברי השופט, קיים חשש ממשי כי פרידמן ימשיך להפר את הצו אם לא תוטל עליו סנסציה מרתיעה, ועל כן הוא קבע כי פרידמן ישלם קנס של 10 אלף שקל לכל מקרה של הפרה עתידית של הצו.

השופט השית קנס דומה גם על חברות גרנד אלקטריק ישראל ולירון טכנולוגיות, ציוד ומיתוג, לכל מקרה של הפרה עתידית של צו המניעה, לאחר שקבע כי השתיים פועלות במשותף בשיווק מוצרי לגרנד.

פרידמן חוייב עוד בהוצאות הבקשה בסך 20 אלף שקל. (ה.פ. 1199/04).