ביהמ"ש לחברה של פלאטו-שרון: להפקיד ערובה של 70 אלף שקל, ולא תידחה התביעה נגד נפטא

תבעה מנפטא 2.62 מיליון שקל; טען כי סכום זה הוא תשלום עבור עבודתו להבטחת קבלת זיכיונות לנפט בקונגו

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, הרשם שמואל ברוך, קבע כי אם החברה הפנמית FINANCE HENWOOD שבשליטת שמואל פלאטו-שרון לא תפקיד 70 אלף שקל עד ל-1 במאי, תידחה התביעה שהגישה נגד נפטא , חברה ישראלית לנפט. FINANCE HENWOOD תבעה מנפטא 2.62 מיליון שקל.

נפטא ביקשה באמצעות בא כוחה, עו"ד יגאל קרט, לחייב את התובעת בהפקדת ערובה להבטחת הוצאותיה, במקרה בו תידחה התביעה.

לטענתה, סיכויי ההצלחה של התביעה נמוכים ואם תידחה התביעה ותיפסקנה הוצאות לטובתה, היא לא תוכל לממש זכות זו מול התובעת.

בתגובה טענה החברה הפנמית, כי די בהפקדת ערבות אישית של נציגה בישראל, פלאטו-שרון. בתצהיר שהגיש פלאטו-שרון הוא טען, כי אין לו התנגדות לתת ערבות אישית.

ברוך קבע, כי מדובר בחברה זרה שאין לה נכסים ידועים וגם פלאטו-שרון לא הצביע על נכסים של ממש. ברוך חייב את התובעת להפקיד בביהמ"ש 70 אלף שקל אחרת תידחה התביעה.

פלאטו-שרון טוען בתביעתו, כי סכום התביעה מהווה את השווי הראוי של העבודה והשירותים שביצעה עבור נפטא, כדי להבטיח שתקבל מממשלת קונגו זיכיונות להפקת נפט בתקופה בה כיהן כקונסול כבוד של קונגו בישראל.

נפטא הגישה לבית המשפט כתב הגנה מתוקן ובו נאמר, כי מדובר בתביעה חסרת כל בסיס משפטי. לטענתה, פלאטו-שרון מנסה באמצעות עוד אחת מחברות הקש שלו להתעשר על חשבון החברה.

בכתב ההגנה מתייחסת נפטא לטענה כי שילמה שוחד של 1.2 מיליון דולר לגורמים בממשל בקונגו תמורת זיכיונות הנפט. לטענתה, התשלום היה גלוי לחלוטין, בוצע על-פי הוראות השר הממונה בממשלת קונגו ואף נחשף בפומבי בדו"חותיה הכספיים.

לטענת נפטא, טענת השוחד מהווה ניסיון לסחוט ממנה כספים אשר התובעת אינה זכאית להם.

נפטא מבקשת, באמצעות עו"ד ילון הכט, למחוק או לדחות את התביעה נגדה על הסף, תוך חיוב התובעת בהוצאות בסכום שלא יפחת מ-60 אלף דולר. (ת.א 1030/04).