בעלי קאר אנד גו לביהמ"ש: הבנקים קבעו בצורה שרירותית את תנאי האשראי שהעניקו לחברה

יצחק מן טוען שבדיקה מעמיקה של החשבונות עשויה לשנות את מערך החובות של החברה שבפירוק

יצחק מן, הבעלים והמנהל של חברת השכרת הרכב, קאר אנד גו, מבקש מביהמ"ש המחוזי בת"א להורות למנהל המיוחד, עו"ד אביב פריצקי, לערוך בדיקה של חשבונות הבנק של הקבוצה.

לדבריו, הקבוצה ניהלה חשבונות מסועפים ומורכבים בבנקים שונים. הפעילות הבנקאית כללה אלפי פעולות של מתן, שינוי וחידוש אשראים, מתן הלוואות וחידושן בתנאים שווים או אחרים, חיובי עמלות גבוהות וכיוצא באלו פעולות, אשר לוו בלחץ מתמיד מצד הבנקים ובהתניות שירות שונות.

עוד טוען מן, באמצעות עו"ד שלומית גבירצמן, כי במהלך השנים, הסתכמו תשלומי הריבית לבנקים בעשרות מיליוני שקלים. בהתאם לדרישת הבנקים, הוא ערב אישית לרובם ככולם של כל החשבונות.

לאחר פירוק הקבוצה קיבל מן, לדבריו, מכתבי דרישה מחלק מהבנקים, ואף הוגשו נגדו תביעות אישויות ביד בנק הפועלים והבנק הבינלאומי בהיקף של 11 מיליון שקל.

מן מציין, כי הבנקים הם הנושים העיקריים נגד הקבוצה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. לדבריו, היקף הפעילות העיסקית של הקבוצה לא איפשר מעבר גמיש בין בנקים.

בנקים השונים ידעו זאת היטב, וניצלו זאת תוך הפעלת לחץ תזרימי עצום וקביעה שרירותית של תנאי הלוואות ועמלות, בלא שהיתה לו, כמנהל הקבוצה, אפשרות בחירה אמיתית.

לדברי מן, בדיקה מעמיקה יותר של דרך ניהול החשבונות ע"י הבנקים, עשויה לשנות לחלוטין את מערך החובות של החברות בפירוק ושלו עצמו כמי שערב לחובות אלו, ואולי אף לפתוח פתח שונה לאפשרות הסדר עם הנושים.

לדברי מן, חברת שגיא חישובי ריבית דרשה 2,000 דולר על בדיקה מדגמית לכל חשבון נבדק. בהצעה שהגישה לו שגיא נאמר, כי במהלך פעילותה, היא איתרה טעויות ופגמים בחשבונות הבנקים בהיקף מצטבר של 2.8 מיליארד שקל.

השופטת ורדה אלשיך הורתה להעביר את בקשתו של מן לתגובת המנהל המיוחד בתוך 20 יום. (תיק פש"ר 2146/04).