כתב אישום נגד שלושה בעלי חברות בב"ש החשודים במכירת חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים

התביעה טוענת כי רפאל אלקיים מסר 126 חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של 31.1 מיליון שקל

פרקליטות מחוז הדרום הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע, באמצעות מע"מ ומכס באר-שבע, כתב אישום נגד שלושה בעלי חברות בתחום השיפוצים והבנייה בב"ש. החשודים מואשמים, כי ניסו להונות את המדינה, בכך שמכרו חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים.

כתב האישום הוגש נגד רפאל אלקיים, ויטלי ראקוב, ושלום ביטון. בכתב האישום נגד אלקיים נטען, כי הקים ב-1999 עסק בענף שיפוצי מבנים ותחזוקת מבנים, בשם א.ר שיפוצי הדרום ו א.ר.ש הדרום. נגד שני הנאשמים האחרים נטען, כי הקימו עסק דומה.

התביעה חושדת שאלקיים יזם את פתיחת העסקים על שם שני הנאשמים האחרים, ושימש "הרוח החיה" מאחורי מעשיהם.

הנאשמים, כך נטען בכתב האישום, פעלו בדרכים שונות כדי להונות את מנהל המכס והמע"מ. כתב האישום טוען, כי אלקיים, ממאי 2000 ועד אפריל 2003, הגיש לרשויות מע"מ 13 דו"חות שכללו ידיעות כוזבות בדבר פעילותו העסקית בתקופות המדווחות, ושבגינה אף הוציא חשבוניות מס, כדי להתחמק מתשלום מס.

על-פי כתב האישום, הוא דיווח על חוסר פעילות עסקית, למרות שהוציא בתקופות המדווחות, חשבוניות מס המעידות על פעילות עסקית ענפה. התביעה טוענת, כי אלקיים מסר 126 חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של 31.1 מיליון שקל.

בנוסף, מואשם אלקיים כי יחד עם הנאשם ראקוב, מסרו חשבוניות מס פיקטיביות הנושאות את שם החברה של ראקוב, בסכום של למעלה מ-4 מיליון שקל.

בכתב התביעה נטען, כי אלקיים יחד עם ביטון, מסרו חשבוניות מס פיקטיביות בסכום של למעלה מ-7 מיליון שקל, ובסה"כ הוציאו חשבוניות מס פיקטיביות בסכום של 50 מיליון שקל.