המנכ"ל המודח של אורטל לא נותר מובטל ומצא תעסוקה אצל צביקה בארינבוים

רם קרן, שתמך אשתקד בניסיון העברת השליטה באורטל של קיבוץ נוה אור לידי בארינבוים, מונה לנהל את החברה-הבת הגרמנית הפרטית של רובומטיקס, פרנץ קאלף

אחד מסיפורי ההשבחה המרשימים של חברה בורסאית בשנה האחרונה שייך לאורטל יציקות לחץ, שבשליטת קיבוץ נוה אור. החברה, יצרנית של מוצרים מאבץ ומגנזיום, המיוצרים באמצעות יציקות לחץ מדויקות והמיועדים לתעשיית הרכב, החשמל והאלקטרוניקה, נסחרה הבוקר בשווי של 15 מיליון דולר, לאחר עלייה של כ-300% מתחילת השנה.

אורטל הציגה אשתקד שיפור ניכר ברווחיותה: הרווח הנקי של החברה עמד על כ-6 מיליון שקל (ממחזור של 120 מיליון שקל), לעומת 4.3 מיליון שקל ב-2003. בחודשים האחרונים מדווחת החברה בתדירות גבוהה על קבלת הזמנות לאספקת מכלולים לרכב מחברות שונות ברחבי העולם.

כמעט קשה לזכור שרק לפני שנה עמד קיבוץ נוה אור, הנתון בחובות כבדים לבנק הפועלים, להכניס את איש העסקים צביקה בארינבוים כשותף ובעל שליטה באורטל, כדי להקל על מצבו הכספי הרעוע.

על פי הסכם עקרונות שנחתם בין קיבוץ נוה אור לחברה הבורסאית של בארינבוים, וורלדגרופ הולדינגס, הייתה וורלדגרופ אמורה להזרים 10 מיליון שקל (כ-2.3 מיליון דולר) כנגד הקצאת 51% ממניות אורטל, ובנוסף לקבל אופציה לרכישת 20% נוספים ממניות החברה. שווי השוק של אורטל כיום גבוה פי 5.5 מהמחיר בעסקה המתוכננת.

למרות מצבו הכלכלי הקשה של הקיבוץ, ביטלה ההנהלה הכלכלית של נוה אור את החלטת המכירה "לאור תנאיה והתנהגות נציגי וורלדגרופ". על רקע החלטת הקיבוץ, התפטרו מתפקידיהם מנהליה החיצוניים של אורטל, היו"ר אורי בן-נון והמנכ"ל רם קרן, שתמכו בהעברת השליטה.

קרן, שפרש מתפקידו בתחילת יולי 2004, לא נותר מובטל לזמן רב. הדיווח אודות עסקת בעלי עניין שבה מבקש צביקה בארינבוים להעביר לידי חברת וורלדגרופ את הבעלות המלאה בחברה בורסאית אחרת שבשליטתו, רובומטיקס, עולה כי קרן משמש מחודש ינואר כמנכ"ל החברה-הבת של רובומטיקס פרנץ קאלף.

מדובר בחברה פרטית גרמנית העוסקת בתכנון, מכירה ושיווק של ערכות עזרה ראשונה לרכב, לבית למוסדות ולפעילות ספורט וכן מוצרי בטיחות לרכב (משולשי אזהרה, חליפות אזהרה ומחזירי אור).

פרנץ קאלף היא בין הספקים המובילים של ערכות עזרה ראשונה בגרמניה ואשתקד עמדו מכירותיה על 17 מיליון אירו, מהן 67.3% לשוק הקמעונאי והיתרה לתעשיית הרכב.

פרנץ קאלף, שתרמה אשתקד רווחיות זניחה לרובומטיקס, מעסיקה 122 עובדים במפעלה שבעיר אויסקירשיין. מפעל החברה נמכר בתחילת 2003 לחברת הכשרת הישוב ביטוח תמורת 3.5 מיליון דולר ומושכר לחברה בחוזה לתקופה של 15 שנים, תמורת 350 אלף דולר בשנה. *