לאומי: השוק המקומי ימשיך לרשום תשואות עודפות על המדדים המובילים בעולם

תישמר היציבות במסחר באגרות החוב, בעיקר באפיק השקלי שחוזר להראות כיותר אטקרטיבי להשקעה על פני האפיק הצמוד

בבנק לאומי מציינים כי מתחילת החודש הנוכחי ניכרת מגמה חיובית תוך עליה בהיקפי המסחר. המדדים בארץ שבלטו לחיוב גם כשהמדדים בחו"ל בלטו לשלילה, עשויים ליהנות החודש משיפור אווירת המסחר בחו"ל. בלאומי מעריכים שהשוק המקומי ימשיך לרשום תשואות עודפות על המדדים המובילים בעולם, זאת בעיקר על רקע תנועות ההון לישראל.

בהתייחס לשוק הסולידי מעריכים בבנק כי נראה שתישמר היציבות במסחר באגרות החוב, בעיקר באפיק השקלי שחוזר להראות כיותר אטקרטיבי להשקעה על פני האפיק הצמוד, אשר להערכתם כבר גילם את רוב העליות הצפויות במדדים הקרובים.

להערכת כלכלני הבנק המסחר יושפע בעיקר מהתפתחות שוק האג"ח בארה"ב.

האפיק שקלי - אגרות השחר לטווח הבינוני והארוך מהווים אפיק השקעה מעניין, זאת לנוכח רמת התשואות הריאליות בהן, פעריהן מהאגרות הצמודות וההערכה כי הריבית במשק לא תעלה בטווח הקצר. יש לציין כי, בשל רמת התשואות הנמוכה היסטורית בה אנו נמצאים, רמת הסיכון באפיק זה עולה.

האפיק צמוד - ניתן לשקול השקעה באגרות צמודות לטווח בינוני לנוכח הצמצום הניכר בהיצע אג"ח ממשלתי מסוג זה, הגידול בביקוש בעקבות החשיפה הגוברת של קרנות הפנסיה לשוק הסחיר והביטחון שהן מקנות מפני התבססות האינפלציה ברמה גבוהה יותר מהחזוי. המדדים הצפויים בחודשים אפריל ומאי צפויים להיות גבוהים, להערכת הבנק ציפייה זו כבר גלומה במחירי האגרות ומכיוון שבחודשים לאחר מכן צפויים מדדים נמוכים, נראה כי האטרקטיביות של ההשקעה באפיק הצמוד הקצר ירדה.