נסגר התיק נגד הרב עמאר; כתבי אישום נגד אשתו, בנו ושני חבריו מקלנסוואה

מאיר עמאר וחבריו מואשמים בחטיפה והתעללות; הרבנית עמאר מואשמת בכליאת שווא וסחיטה

תיק החקירה נגד הרב הראשי הספרדי, שלמה עמאר, ייגנז, לאחר ש"לא נמצאה תשתית ראייתית למעורבותו" של הראשון-לציון במעשים ובחטיפתו של הצעיר שניהל רומן עם בתו. כך החליט היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בתום דיון בן חמש שעות שקיים אמש (ג') בלשכתו, עם פרקליט המדינה וגורמים נוספים.

גם תיק החקירה נגד בתו של הרב, איילה, נסגר, לאחר שנקבע, כי ככל הנראה, נפלה קורבן ליוזמות שנקט אחיה. בפרקליטות טוענים, כי בידיהם "ראיות טובות להוכחת אשמתם" של הנאשמים, נגדם הוגשו היום כתבי אישום. לעומת זאת, נגד אשתו של הרב עמאר, הרבנית מזל עמאר, הוגש כתב אישום.

במקביל להגשת כתבי האישום, מבקשת הפרקליטות לעצור את בנו של הרב עמאר, מאיר ושני חבריו מקלנסוואה עד תום ההליכים המשפטיים, בנימוק שהם מסוכנים לביטחון הציבור וקיים חשש שאם ישוחררו - ישפיעו על עדים.

בינתיים, האריך היום בית המשפט בשבועיים את מעצרם של מאיר עמאר והאחים אחמד ועבדאללה סוואלמה. סניגורו של מאיר עמאר, עו''ד ששי גז, אמר, כי מאיר מודה בחלק מהעובדות, ולא תהיה מחלוקת לגבי רוב הראיות, אלא לגבי מידת מסוכנותו של מאיר. הוא הודיע, כי בכוונתו לבקש להסתפק בחלופת מעצר.

בכתבי האישום שהוגשו היום, נטען, כי מאיר עמאר, בנו של הרב הראשי הספרדי, שלמה עמאר, הכניס את אחותו למכונית בניגוד לרצונה, והורה לה להתקשר לחברה ולפתותו להגיע במכונית, שאם לא - יביאו בירייה. עוד נטען, כי כאשר נכנס חברה למכונית, איים עליו עמאר בסכין.

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד ניסים מירום, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), המתלונן, קטין בן 17, קשר קשרי חברות עם בת הרב - איילה. הרבנית איימה עליו כי אם לא ינתק את הקשר עם בתה, תפנה לגורמעם המכירים אותו ותסבך אותו עם מקום לימודיו.

התביעה טוענת, כי ב-26 באפריל הגיע עמאר לבית הרב וביקש מאיילה, כי תרד לרכב. הוא הכניסה בניגוד לרצונה לרכב. כשהגיעו בשעת ערב מאוחרת לבני-ברק, הורה לה להתקשר לחברה. כשנכנס החבר לרכב, הורה לו עמאר להוריד את ראשו , שכן אם יעשה תנועות - ידקור אותו.

לטענת התביעה, הוא החל בנסיעה, יחד עם איילה וחברה לבית האחים סוואלמה בקלנסאווה.

במהלך הנסיעה התקשר אליהם עמאר וביקשם להגיע לבית, לצורך טיפול בעניין הנוגע לכבוד משפחתו. כשהגיעו לבית, הוריד עמאר את הבחור מהרכב וכלא את איילה בתוכו. הוא הכניס את הבחור לאחד החדרים בבית והורה לו להמתין בעמידה.

עוד נטען, כי באמצע הלילה הגיעו האחים סוואלמה לבית. עמאר עידכן אותם בדבר קשריו של הבחור עם איילה, והשלושה קשרו קשר, לפיו יכו בו מכות נמרצות, ישפילו אותו, יחקרו את מהות יחסיו עם איילה ויביאו אותו בכך לנתק את הקשר עימה.

כשנכנס הבחור לחדר, בעטו בפניו, סטרו לו, אחד האחים הצליף בו על ידי חגורת מכנסיים, קשרו את ידיו, גזרו את הכיפה על ראשו, את פיאותיו, קיללו, איימו, כל זאת תוך שהם מחזיקים סכינים. לאחר מכן הביאו שני כלבי תקיפה והעמידו אותם לידו.

משם נסעו בבוקר לבית הרב בירושלים. כשהגיעו, בשעה 6.30 בבוקר, הורה עמאר לאחותו להיכנס לחדרה ולבחור לשבת על רצפת הסלון בבית הרב, והוא פנה לשוחח עם אימו ואביו.

עמאר מואשם בחטיפה לשם סחיטה, התעללות בקטין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, בנסיבות מחמירות, כליאת שווא, הדחה בחקירה, סחיטה באיומים ואיומים. האחים סוואלמה מואשמים באישומים דומים והרבנית מואשמת בכליאת שווא ובסחיטה באיומים.