טראמפ ושותפים מהונג-קונג מוכרים 300 דונם במנהטן ב-1.8 מיליארד דולר

הם רכשו את השטח לאורך ההדסון, בין הרחובות 59 ל-72, בפחות מ-100 מיליון דולר לפני כעשור

פיטר מינואיט, מנהל המושבה של החברה ההולנדית "הודו המערבית" במנהטן, קנה ב-1624 את האי מתושביו האינדיאנים ב-60 גילדן, כ-24 דולרים, בעסקת הנדל"ן הכדאית ביותר שנעשתה אי פעם.

אתמול (ג') נודע, כי קונסורציום של משקיעים מהונג-קונג וכוכב הנדל"ן והטלוויזיה דונאלד טראמפ מוכרים רצועת אדמה במנהטן, לאורך נהר ההאדסון, ב-1.8 מיליארד דולר.

זו תהיה עסקת נדל"ן למגורים הגדולה ביותר בתולדות ניו-יורק והיא משקפת את הגיאות האדירה בשוק הנד"לן במנהטן, למרות נבואות קודרות על הפקיעה הממשמשת ובאה של בועת הנדל"ן.

לפי ידיעה המתפרסמת הבוקר (ד') בניו יורק טיימס, חתם הקונסורציום על הסכם ראשוני עם אקסטל דיבלופמנט ועם קבוצת קארלייל למכירת שטח מוארך בחלק המערבי של מנהטן, בין הרחוב ה-59 לרחוב ה-72, באזור שהיה פעם מעין מגרש לניתוב רכבות משא ונוסעים.

רוב השטח נהפך למעין מובלעת של בתי דירות מפוארים הידוע כריוורסייד סאות או טראמפ פלייס. הרצועה, ששטחה כ-77 אקר (כ-300 דונם) חובקת שטח בן 21 אקר שיהיה פארק שישתפל עד לגדת ההאדסון.

אם העסקה תתממש, יגרפו טראמפ והמשקיעים מהונג-קונג רווחי עתק: הם רכשו את השטח בפחות מ-100 מיליון דולר לפני כעשר שנים, כאשר שוק הנדל"ן היה שרוי בקיפאון.

המחיר שנדרש תמורת הרצועה והבניינים שעליה אולי אינו מפתיע אם מביאים בחשבון שהמחיר הממוצע של דירה בבית משותף (קונדו) במנהטן הוא עתה יותר מ-1.2 מיליון דולר. יתר על כן, שטחים פנויים לבניה במנהטן הולכים ומתמעטים.

אשתקד נרכשו מלון מייפלאואר, בן 15 קומות, ליד לינקולן סנטר, ומגרש ריק לידו תמורת 401 מיליון דולר על-ידי קבוצה שמתכננת להקים שם מגדל דירות גדול. באפריל, קבוצה בראשות קנט סוויג שילמה 418 מיליון דולר תמורת מגדל דירות בן 50 קומות, עם 845 יחידות, ברחוב ה-57 בין השדרה השמינית לשדרה התשיעית.