דיווח: חיל האוויר ירכוש מהתעשייה האווירית 8 מל"טים ב-60-80 מיליון דולר

השבועון "דיפנס ניוז": העיסקה כוללת גם תחנות בקרה קרקעיות * הממשלה צריכה לאשר העיסקה

חיל האוויר הישראלי עומד לרכוש טייסת של שמונה מל"טי הרון מהתעשיה האווירית בעיסקה בשווי 60- 80 מיליון דולר. כך מדווח השבועון האמריקני "דיפנס ניוז". המל"טים מיועדים למעקבים ממושכים, לטיווח ולמטרות אחרות. העיסקה כוללת גם תחנות בקרה קרקעיות וציוד פיקוד, בקרה וניסוי. בגלל גודלה של העיסקה, היא טעונה את אישור הממשלה. תע"א מנוהלת על-ידי משה קרת.

אם הממשלה תעניק את האישור, כמצופה, זו תהיה עסקת רכש המל"טים הגדולה הראשונה של חיל האוויר מאז 1993, שבה בחר החיל במל"טים מדגם הרמס 450 מתוצרת אלביט למשימות בלתי מאויישות.

"מל"טי הרון ישמשו קרש קפיצה טכנולוגי לחיל האוויר", נאמר בתגובה של החיל לדיפנס ניוז. "הם יאפשרו לנו להישאר באוויר זמן ממושך יותר ויספקו יכולות מצוינות לליקוט מידע מודיעיני".

יכולת הנשיאה של ההרון היא 250 ק"ג, והוא יכול להישאר באוויר במשך 48 שעות בגובה 7,710 מ'. לפי השבועון, צפוי המל"ט של תע"א לתת תנופה משמעותית ליכולתה של ישראל ללקט מידע מודיעיני מסוגים שונים. במקביל מסוגל המל"ט לערוך סיורים ימיים, לטווח מטרות ולבצע משימות אחרות.

"זו הזמנה גדולה והיא נמצאת עתה בתהליכים", אמר פקיד במשרד הביטחון. "אנו מצפים לסיים את החוזה בעתיד הקרוב מאוד".

תע"א מכרה מל"טי הרון ואיגל לחילות האוויר של צרפת והודו בשנים האחרונות, אך בחברה שרר תסכול שנבע מהיעדר הזמנה משמעותית מחיל האוויר הישראלי. עכשיו מקווים בתע"א שהעיסקה תביא לגל התעניינות מחודש במל"ט מלקוחות משמעותיים ברחבי תבל.

הודעה רשמית על העיסקה תתפרסם כנראה זמן קצר, לפני פתיחת הסלון האווירי בפאריס, באמצע יוני.

מקור ביטחוני אמר, כי אפשר להתקין בהרון את רוב המערכות האלקטרו-אופטיות, המכ"ם ומערכות אחרות של תע"א, אך החיל יחפש גם פתרונות אחרים.

יאיר דובסטר, מנכ"ל מפעל מל"ט של תע"א, אמר ל"דיפנס ניוז", כי המכירות השנתיות של המל"טים עלו מ-100 מיליון דולר ל-300 מיליון דולר בארבע השנים האחרונות. לדבריו, מכירות המל"טים יוכלו להגיע עד 600 מיליון דולר בשנה עד סוף העשור.