קסם מבית אקסלנס נשואה ומבט גידורים מקבוצת כלל פיננסים משיקות תעודות בחסר

קסם תנפיק חמש תעודות סל ואילו מבט גידורים תנפיק 3 תעודות; , תעודה בחסר מניבה תשואה חיובית כאשר המדד בו היא משקיעה יורד

קסם מקבוצת אקסלנס נשואה, הודיעה היום (א') על הנפקת חמש תעודות סל למסחר בחסר (שורט) על חמישה מדדים, מהם שלושת המדדים המובילים בישראל (ת"א 75 , ת"א 25 ות"א 100) והשניים האחרים הם המדדים המובילים בארה"ב (S&P500 ו- NASDAQ100).

תעודת סל בחסר הינה מכשיר פיננסי, אשר מתנהג כסוג של תעודת סל העוקבת אחר מדד ני"ע כלשהו, אולם בכיוון הנגדי אליו, דהיינו, ירידה במדד בו משקיעה התעודה מגדילה את ערך התעודה, ולהפך. תעודת סל בחסר מאפשרת למשקיע להרוויח דווקא כשהבורסה יורדת.

רוי רגב, מנכ"ל קסם: "כיום נעשות בבורסה פעולות רבות של מסחר בחסר, אך הן נעשות על מניות בודדות, והפעולה דורשת הן השאלת המניה מגוף אחר (הכרוכה בדמי השאלה) והן בביטחונות. באמצעות תעודות הסל החדשות יכול כל משקיע, פרטי או מוסדי, לבצע פעולת שורט על מדד מניות באותה הקלות בה היה קונה מניה, ללא בטחונות, ללא הגבלת זמן איזקה ובעלות נמוכה".

בתוך כך הודיעה חברת מבט גידורים, מקבוצת כלל פיננסים, המתמחה בניהול תעודות סל, כי היא תנפיק ביום חמישי הקרוב שלוש תעודות בחסר על מדדים מובילים בבורסה מבט חסר 25, מבט חסר 100 ומבט נאסד"ק 100.

תעודות החסר יצטרפו לחמש תעודות הסל "מבט" מקבוצת כלל פיננסים (מבט 25, מבט 100, מבט יתר 30, מבט פיננסים 15 ומבט נאסד"ק 100).

כאמור, תעודה בחסר מניבה תשואה חיובית כאשר המדד בו היא משקיעה יורד. לדוגמא, משקיע מאמין כי מדד X שערכו עומד על 700 נקודות צפוי לרדת. אם המשקיע ירכוש תעודה בחסר עם מחיר מימוש של 1400 נקודות, הוא צפוי לשלם תמורתה כ-700 אגורות. אם מדד המניות אכן יירד ויגיע לדוגמא ל-600 נקודות מחיר התעודה בחסר יעלה ל-800 אגורות (1400 פחות 600). אם המשקיע טעה בהערכתו, ומדד המניות יעלה ל-750 נקודות, מחיר התעודה בחסר יירד ל-650 אגורות (1400 פחות 750).

בבורסות בעולם, היקף הפעילות של מסחר בחסר מגיע לשיעורים של כ-15%-20% מסך הפעילות, ולכן הפוטנציאל הקיים בשוק המקומי הוא של מליארדי שקלים.