ביה"ד האיזורי לעבודה: נמצאו פגמים בעריכת המכרז החיצוני לתפקיד הממונה על הנכסים והמקרקעין בקק"ל

"יש פגם בעריכת מכרז חיצוני, בשינוי הדרגה ובמיון וניפוי המועמדים"; העובדים טענו כי נעשים מינויים פוליטיים

"נמצאו פגמים בעריכת המכרז החיצוני לתפקיד הממונה על הנכסים והמקרקעין בקק"ל". כך קבע בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, בראשות השופט אייל אברהמי.

לדברי השופט, יש פגם בעריכת מכרז חיצוני ולא פנימי, יש פגם בשינוי הדרגה ובמיון וניפוי המועמדים, בעיקר על רקע פיטורי 250 עובדים שנעשו לאחרונה.

בית המשפט קבע, כי ההנהלה וועד העובדים צריכים להסכים בנוגע למינוי, ואם לא תושג הסכמה כזו, יובא הנושא בפני המנגנון לפתרון חילוקי דעות.

הרקע לסכסוך בין ההנהלה לוועד העובדים הוא החלטת הנהלת הקק"ל לא לבחור מועמד מתוך הארגון לתפקיד הממונה על הנכסים, במקומו של גדעון ויתקון, שפרש לפני שנתיים.

בעתירה נגד ההליך הדגיש ועד העובדים, שלאחרונה פיטרה הנהלת הקק"ל 250 עובדים בטענה למשבר כלכלי, ואילו עתה היא ממנה מינויים פוליטיים, ונותנת להם דרגות ותוספות שכר. כיום מכהן בתפקיד מאיר שגב, שנבחר ללא מכרז.

הוועד עתר על כך לבית המשפט, שהחליט שיש לקיים מכרז לתפקיד. עתה עתר הוועד נגד האופן שבו בוצע המכרז.

לטענת הוועד, למכרז החיצוני שפרסמה הנהלת הקק"ל ניגשו 120 מועמדים, מתוכם בחר סגן יו"ר דירקטוריון קק"ל, מיכאל אדרי, לשעבר יו"ר הליכוד העולמי, 11 מועמדים, ביניהם גם את עו"ד מתי חותה, לשעבר יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים ופעיל ליכוד. על-פי אחת הטענות, המכרז "תפור" עבורו.

לטענת הוועד, המיון נעשה שלא כחוק, שכן לאדרי אין שום כישורים לבצע מיונים כאלה. לטענתם, התקנון קובע שמיון כזה יעשה על-ידי מחלקת קליטה ופרישה באגף משאבי אנוש. טענה נוספת היתה, שהדרישות המקצועיות מהמועמד הופחתו כדי לאפשר מינוי פוליטי.

הנהלת הקק"ל טענה בתגובה, שנציגה של ועד העובדים הייתה בוועדת המכרזים שבחרה את הממונה וזו לא מחתה נגד ההליך.

הקק"ל מסרה כי מדובר בפסק דין זמני שלא פוסל את המכרז, אלא מבקש לדון בפרוצדורה. לטענתה, זו לא הפעם הראשונה שיו"ר הועד מציג גישה לא עניינית במטרה למנוע את קידום הנושאים בהם עוסק הארגון. (ס.ק 000018/05).