חברת תשתיות תובעת 6.7 מיליון שקל מבנק לאומי

טוענת לחיוב בעמלות וריביות שלא כדין ולמימוש שעבודים, לאחר שלא הסכימה לוותר על תביעות נגדו

חברת התשתיות חיים ומשה מנגד הגישה היום (ה) לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה בסך 6.7 מיליון שקל נגד בנק לאומי, בטענה לנזקי ענק שנגרמו לה לטענתה כתוצאה מהתנהלותו של הבנק.

החברה, המשמשת בין היתר כספק של משרד הביטחון, טוענת, כי בתחילת דרכה מימנה את פעילות העסקית בעיקר מהון עצמי, ובשלב מאוחר יותר נעזרה באשראי מהבנק.

החברה טוענת, באמצעות עו"ד חוסאם סבית, כי מאז שנת 2000 הגביל הבנק ארבע פעמים את חשבונה, הגבלות שהוסרו בכל פעם בהתערבות בית המשפט. באותה תקופה הפסיקה החברה לעבוד באופן שוטף עם הבנק, אולם הקפידה להפקיד כספים שונים בעקבות הסכמים זמניים אליהם הגיעה עם לאומי.

באחרונה, לטענת החברה, פסק בית המשפט שוב, כי על לאומי לבטל את הגבלת החשבון. אולם, אז החל הבנק במימוש שיעבודים שונים של החברה, מאחר שהיא לא הסכימה לחתום על הסכם פשרה, לפיו תוותר על כל תביעה נגד לאומי.

החברה טוענת, כי החוב לו טוען בנק לאומי נוצר מריביות ועמלות פסולות, ולעומת זאת הבנק חייב לה כספים רבים עקב הנזקים שגרם לה כתוצאה מהגבלת חשבונה, חיובה בעמלות שלא כדין.

טענה נוספת היא, שלאומי לא העניק לחברה אשראי פרופורציונלי לבטחונות שהועמדו לרשותו, והעמיד אותה במצב בעייתי כאשר החזיק את כל רכושה וקנייניה בשיעבוד, ונהג ביד קמוצה באשראי שניתן לה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 635/05).