בעלי מניות הקו-אופ לעליון: לבטל צירופם של 984 החברים החדשים באגודה

"צירוף העובדים נעשה בתקופת ניהולו של בני גאון וזו פעלה לביצור שליטתה, בכוונה להשתלט על הון האגודה"

ועד הפעולה של בעלי המניות בקו-אופ ואחרים מבקשים מבית המשפט העליון לבטל את צירופם של 984 עובדים בקו-אופ שהתקבלו כחברים באגודה.

לטענתם, צירוף העובדים נעשה בתקופה שבה ניהל את האגודה בני גאון וזו פעלה ככל יכולתה לביצור שליטת ההנהלה תוך כוונה להשתלט על הון האגודה.

צירוף העובדים כחברים היה פסול לטענת הוועד, והמטרה היתה הבטחת שלטון ההנהלה באמצעות צירוף תומכים, תוך פגיעה ביתר בעלי המניות באגודה.

מדובר בבקשת רשות ערעור שהוגשה לעליון על-ידי ועד הפעולה, על פסק דין השופט יהונתן עדיאל (כיום בעליון) בבית המשפט המחוזי בירושלים. עדיאל קיבל ערעור של העובדים וקבע, כי אלה התקבלו כדין כחברים באגודת הקואופ.

ועד הפעולה, באמצעות עוה"ד מיכאל שחור ומיכה מנס טוענים, כי בית המשפט המחוזי טעה כאשר התעלם מטענת הוועד, שפעולות ההנהלה לשם הקצאת מניות לעובדים נעשו בחריגה מסמכות. שכן הפעולה היתה מנוגדת לטובת החברים ולמטרות האגודה. עוד נטען, כי בית המשפט המחוזי התעלם בטעות מהאינטרסים האישיים של חלק מחברי ההנהלה מעבר לשאיפה להיבחר שוב.

האגודה טוענת, כי בית המשפט המחוזי התעלם מחובות האמון של מנהלי האגודה ודבר זה הביא לתוצאה הבלתי אפשרית בפסק הדין. עוד נטען, כי חברי המזכירות הכניסו עצמם ביודעין למצב של ניגוד עניינים כאשר השתתפו בהחלטה שעניינה הקצאת המניות לעובדים.

הבקשה שהוגשה לעליון מפרטת, כי ד"ר דורון דינאי, אשר מונה כחוקר באגודה לשם בדיקת הליכי הבחירות, הביא לתוצאה שלפיה הקצאת המניות לעובדים היתה פסולה מלכתחילה ופגומה מעיקרה. הקצאה זו נטען בבקשה היא נדבך נוסף לשיטה שנועדה לשמר ולחזק את אחיזתו של גאון במוסדות האגודה.

באגודה כיום 22 אלף חברים והוועד טוען, כי התוספת של 984 חברים גורם לחברי האגודה להיפגע ולהתדלדל כתוצאה ישירה מההקצאה המאסיבית של מניות האגודה לעובדי חברת הקו-אופ הריבוע הכחול. (בר"ם 5715/05).