הסתדרות המעו"ף וארגון עובדי עיריית י-ם לביה"ד: לבטל החלטת רביבי לפסול את יו"ר הארגון מלשמש דירקטור בגיחון

לטענת ההסתדרות, מועצת העירייה רשאית למנות את ציון דהאן אף ללא עמידה בתנאי הכשירות וללא צורך באישור הוועדה

הסתדרות המעו"ף ואירגון עובדי עיריית ירושלים, מבקשים מביה"ד האיזורי לעבודה בירושלים, לבטל החלטה של הוועדה לבדיקת מינויים במשרד המשפטים, שפסלה את יו"ר אירגון עובדי העירייה, ציון דהאן, מלשמש כדירקטור בחברת הגיחון.

לפי הבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד נעמי לנדאו ומרדכי לוין, כיהן דהאן במשך ארבע שנים כדירקטור בגיחון. ב-2003 נבחר אורי לופוליאנסקי לראשות העירייה ופעל להחלפת חברי הדירקטוריון.

בספטמבר 2003 אישרה מועצת העירייה את נציגי העירייה בגיחון ובין היתר את דהאן. ואולם, לפי הבקשה, בשל הנחיית משרד הפנים נאלץ דהאן להמתין לקבלת אישורה של הוועדה הציבורית לבדיקת מינויים.

לטענת ההסתדרות, בדצמבר 2004 התקבלה תשובת השופט יצחק רביבי, יו"ר הוועדה, לפיה זו אינה מאשרת את מינויו של דהאן. הנימוקים בבסיס ההחלטה היו אי עמידתו של דהאן בסעיף בחוק החברות הממשלתיות, הקובע את תנאי הכשירות לכהונה כדירקטור בחברה ממשלתית.

לטענת ההסתדרות, מועצת העירייה רשאית למנות את דהאן אף ללא עמידה בתנאי הכשירות למינוי וללא צורך בקבלת הסכמת הוועדה. מעבר לכך, לטענתה, דהאן עומד בתנאי הכשרות להתמנות כדירקטור.

דהאן שימש כמזכיר אירגון העובדים בין 1992-2000, אז נבחר לתפקידו הנוכחי כיו"ר אירגון העובדים. ההסתדרות ואירגון העובדים דוחים את הטיעון, כאילו מינויו של דהאן לדירקטוריון עלול להציבו במצב של ניגוד עניינים.

החלטה זו לטענתם, נשענת על העובדה שעובדי הגיחון מתחלקים לשתי קבוצות. 55% מהעובדים הם עובדי העירייה שהושאלו לגיחון והשאר הם עובדי החברה.

לטענת ההסתדרות ואירגון העובדים, בעת שדהאן שימש כדירקטור בגיחון, כמזכיר אירגון העובדים וכיו"ר אירגון העובדים, הוא לא הואשם בניגוד עניינים. נוסף לכך לטענתם ועדת רביבי "הדיחה" את דהאן ללא עריכת שימוע.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה, כי המדינה טרם הגישה תגובתה לבית הדין, והיא תעשה כן בימים הקרובים.