ביהמ"ש אישר את הסדר נושים לחברת הייסם כרוף, קבלנית בפרויקט הולילנד שבירושלים

על-פי ההסדר, הנושים בדין כקדימה יהיו זכאים לקבל דיבידנד של 100% מחובם ב-36 תשלומים שווים

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים אישרה היום (ב') הסדר נושים לחברת הייסם כרוף. האישור בא לאחר שבתחילת פברואר פנתה החברה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים.

על-פי הבקשה, חובותיה של החברה הסתכמו באותה עת ב-57 מיליון שקל. בבקשה צוין, כי החברה משמשת כקבלן ביצוע בפרויקט הולילנד שבירושלים, וכי באותה עת בוצעו על-ידה פרויקטים במבשרת ציון, במעלה אדומים, בבית הכרם ובמקומות אחרים בהיקף של מאות יח"ד.

ב-17 לפברואר התקבל צו הקפאת הליכים ומאז פעל רו"ח אלון פרדקין אשר מונה כנאמן, להגיע להסדר הנושים. עו"ד שאול ברגרזון המייצג את החברה הודיע במהלך הדיון, כי הוא מסכים להסדר ולהתחייבויות החברות. עוד הודיע עו"ד פרסקי, בא-כוחו של הכנ"ר, כי היום אין מי שמתנגד לאישורו של ההסדר.

על-פי ההסדר, הנושים בדין כקדימה יהיו זכאים לקבל דיבידנד של 100% מחובם ב-36 תשלומים שווים.

בנק לאומי שהוא נושה מובטח יקבל מחברת אחוזת עדי סכום של 2.5 מיליון שקלים, בנק הפועלים יקבל סכום של 600 אלף שקל ממימוש דירתו של בעל השליטהף כרוף, ובנוסף יקבל סכומים נוספים מפידיון שעבודים.

נושים רגילים בעלי ערבויות אישיות יהיו זכאים לקבל 17% לפחות דיבידנד מחובם הנומינלי ונושים רגילים ללא ערבויות אישיות - 12%. עוד התחייבו כרוף וחברות שבשליטתו, לשלם לקופת הנאמן 2.2 מיליון שקל.

הסדר הנושים קובע עוד, כי כרוף התחייב להמשיך ולנהל את החברות בכל תקופת ההסדר, וכי הושג הסדר עם חברת אנג'ל שלפיה ייתן כרוף לחברה ליווי מקצועי לפרויקט הר חומה, ובתמורה תשלם חברת אנג'ל דיבלופרס לקופת הנאמן 2.3 מיליון שקל. (פש"ר 2031/05).