רוכשת דירה בפרויקט מלצ'ט-שנקין לביהמ"ש: היזמיות רימו אותי

טוענת כי המשיבות - בדרכי מירמה ובהסתר - העמידו אותה במצב מוגמר בו לא ניתן לספק לה את הדירה, תוך הפרה בוטה של חוזי המכר

לבקשת הלנה כהן המתגוררת בלונדון, הוציא ביהמ"ש המחוזי בת"א צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על מופת נאמנים, הבעלים הרשומים של המתחם, א. י. אמריקה ישראל להשקעות ודניה סיבוס - היזמיות של פרויקט מלצ'ט-שנקין בת"א לבצע כל דיספוזיציה באחת הדירות בפרויקט.

מדובר בדירה, שלטענת המבקשת היא הדירה הקרובה ביותר מבחינת איכויותיה לדירה המקורית שנמכרה לה, ואשר כתוצאה ממעשי מירמה והונאה של היזמיות - אינה קיימת כיום.

בפנייה לביהמ"ש טענה המבקשת, כי היא בעלה, בנה וקרובי משפחתם רכשו ביוני 2003 שלוש דירות בפרויקט. המבקשת רכשה את דירתה (בת שלושה חדרים בשטח 108 מ"ר) תמורת 1.6 מיליון שקל ושילמה על חשבון התמורה, נכון להיום 1.45 מיליון שקל המהווה מעל 90% מהתמורה המוסכמת.

לטענתה, המשיבות בדרכי מירמה בעורמה ובהסתר, ותוך הפרה בוטה וברוטלית של חוזי המכר, העמידו אותה במצב מוגמר בו לא ניתן לספק לה את הדירה. זאת לאחר שהם הוציאו היתר בנייה מתוקן, המצמיד שניים מבין שלושת הבניינים אחד לשני, ומבטל למעשה את הדירה שרכשה. ובמקומם הקים במקום שתי דירות אחרות לחלוטין ונטולות חזית לצפון.

לדבריה, לדירה שהיא רכשה אמורות להיות שתי חזיתות. הדרך היחידה להקטין למינימום את נזקיה היא להקנות לה דירה אחרת בפרויקט, הקרובה ביותר מבחינת איכויותיה לדירה המקורית.

בתיק העיקרי מתבקש ביהמ"ש להצהיר, כי המשיבות רימו את המבקשת הפרו כלפיה את חוזי המכר, ולאכוף עליהן לספק לה את הדירה החלופית. עוד מתבקש ביהמ"ש לפצות את המבקשת בגין נזקיה בסך 520 אלף שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1783/05).