נציבות השוויון לאנשים עם מוגבלות תבדוק אם יש עילה לתביעה נגד הלונה-פארק והסופרלנד

זאת בגין סירובם לאפשר לנכים שימוש במתקניהם * הנחתה את כל ממוני השוויון בממשלה לוודא שאין במשרדיהם התקשרויות עם השניים

נציבת שוויון לאנשים עם מוגבלות, ד"ר דינה פלדמן, קראה היום (ג') לכל ממוני השוויון בממשלה לוודא, שאין במשרדיהם התקשרויות עם הלונה-פארק והסופרלנד, המסרבים לאפשר לנכים שימוש במתקנים.

היא אף הינחתה את היועצת המשפטית בנציבות לבחון, אם יש עילה לתביעה. לדבריה, מדיניות הפארקים ממחישה את האופן בו גופים, האמורים לספק שירות לכל הציבור, מרשים לעצמם, לכאורה, לעבור על החוק לזכותם של בעלי מוגבלות להשתתפות פעילה בכל תחומי החיים.

בבירור שערכה הנציבות עם נציגי איל"ן, התברר, שהלונה-פארק לא אישר להם כניסה מאורגנת לילדים עם מוגבלות, בטענה שמתקניו לא בטיחותיים לאנשים כאלו. לדבריה, "גם אם יש בעיה בטיחותית בחלק מהמתקנים, ניתן לעשות שימוש במתקנים האחרים, כפי שהיה בעבר".

פלדמן הביעה סיפוק מהתגובה הממשלתית והציבורית החריפה, המצביעה, לדבריה, על התחלה של שינוי נורמות בחברה. מטה המאבק של הנכים הגיש אמש תלונה במשטרה נגד הלונה-פארק והסופרלנד.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, משה מטלון, קרא היום לכל נכי צה"ל ובני משפחותיהם להחרים את מתקני הסופרלנד והלונה פארק, לאות הזדהות עם ילדי איל"ן.

מטלון הוסיף, כי החרם נועד לפגוע בכיסם של אלה שלא רוצים להבין את הצרכים המיוחדים של הנכים, גם אם הם ילדים. לדבריו, החרם ייפסק רק כאשר תשתנה המדיניות עליה הכריזו הנהלות הלונה פארק והסופרלנד וכאשר המתקנים יוסבו לשימושם ולרווחתם של הנכים כפי שנהוג בעולם הנאור.