פרופ' עלי זלצברגר ימונה לדיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה

זלצברגר, שהיה עד כה ממלא-מקום הדיקאן, יחליף את פרופ' אריאל בנדור שעובר לכהן כדיקאן הסטודנטים באוניברסיטה

מועצת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה בחרה בפרופ' עלי זלצברגר לתפקיד דיקאן הפקולטה בשלוש השנים הקרובות, במקומו של פרופ' אריאל בנדור, שידלג לתפקיד דיקאן הסטודנטים באוניברסיטה. זלצברגר, שהיה עד כה ממלא-מקום הדיקאן, הומלץ ע"י ועדת החיפוש של האוניברסיטה, בראשה עמד הרקטור, ונבחר ברוב גדול במועצה, המורכבת ממרצים ומנציגי המינהלה והסטודנטים. כמקובל, זלצברגר (45) היה המומלץ היחידי של ועדת החיפוש.

פרופ' זלצברגר, נשוי ואב לשניים, סיים את התואר הראשון במשפטים בהצטיינות בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, שם גם למד במקביל בחוג לכלכלה. הוא התמחה בבית המשפט העליון אצל השופט אהרן ברק ואצל סגנית פרקליט המדינה דאז והשופטת דהיום, דורית בייניש. את הדוקטורט עשה באוניברסיטת אוקספורד, בנושא "ניתוח כלכלי של הפרדת רשויות ועצמאות הרשות השופטת". הוא חבר בסגל הפקולטה למשפטים מאז שנת 93', ומכהן יחד עם פרופ' אריה רטנר כראש המרכז לחקר פשיעה, משפט וחברה.

פרופ' זלצברגר מתמחה בפילוסופיה של המשפט, ניתוח כלכלי של המשפט, משפט ואינטרנט ואתיקה מקצועית. הוא זכה בשלל מענקי מחקר, פרסים ומלגות, ובהם מלגות רוטשילד, פולברייט, האקדמיה הלאומית למדעים, המועצה הבריטית, מינרווה והקרן ישראל-גרמניה. הוא היה נשיא האגודה הישראלית למשפט וכלכלה, וחבר בוועד המנהל של הארגון האירופאי למשפט וכלכלה ושל תוכנית ארסמוס במשפט וכלכלה. הוא מילא תפקידים רבים באוניברסיטת חיפה, ובין היתר שימש חבר הסנאט, חבר המועצה ללימודים מתקדמים, וחבר בוועדת האתיקה.

בין פרסומיו, ספר באנגלית על משפט, כלכלה וסייברספייס, אותו כתב יחד עם ניבה אלקין-קורן, ומאמרים רבים על בית המשפט העליון, ניתוח כלכלי של המדינה ורשויותיה, לשכת עורכי הדין בישראל ועוד. הוא לימד בארצות הברית ובאירופה. פרופ' עלי זלצברגר ייכנס לתפקידו בסוף חודש אוקטובר הקרוב.