צו עיכוב יציאה מן הארץ ל-30 יום נגד גדעון ישפה

ביהמ"ש: מעיון בחומר הסודי עולה כי אכן קיימים חשדות נוספים כנגד ישפה, ויציאתו מן הארץ כעת עלולה לשבש את החקירה החדשה

בית משפט השלום בת"א הוציא היום (ה') צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 30 יום נגד גדעון ישפה, מנהל העסקים הראשי של חברת דורות נכסים ואחזקות.

ביום 21.6.05 שוחרר ישפה בתנאים מגבילים, ביניהם צו עיכוב יציאה עד ליום 2.7.05 מועד בו יוכל לצאת מהארץ ויתחייב לשוב עד ליום. 6.7.05 ואז יחודש הצו עד ליום 7.7.05.

רשות ניירות ערך ביקשה מבית המשפט, לשנות את תנאי השחרור של ישפה ולהוסיף להם תנאי נוסף של עיכוב יציאה מן הארץ למשך שישה חודשים. זאת בטענה, כי התגלו לה עובדות וחשדות חדשים נגד ישפה המעלות חשד לעבירות חמורות ביותר שלא היו ידועות לה.

לדברי הרשות, היא מתחילה בחקירה חדשה לחלוטין שטרם החלה בה, בנוגע לעבירות נוספות חמורות של מירמה בהיקף של מיליוני שקלים. הרשות ציינה, כי מדובר בעבירות שבוצעו באירופה.

בא כוחו של ישפה טען, כי החברה נמצאת היום בשיאם של מהלכים מורכבים באנגליה, ומאוד חיוניים להצלחת החברה ובעלי המניות בה. על ישפה להיות לא שפוי כדי לברוח מן הארץ כאשר מרכז חייו הוא בארץ.

השופטת גיליה רביד ציינה, כי מעיון בחומר הסודי עולה, כי אכן קיימים חשדות נוספים כנגד ישפה ויציאתו מן הארץ בעיתוי הנוכחי עלולה לשבש את החקירה החדשה. קיים חשש כללי של הימלטות מאימת הדין, לאור טיב החשדות המיוחסים לו. השופטת קבעה, כי במידה וצורכי החקירה יצדיקו עיכוב נוסף תהיה הרשות רשאית לפנות בבקשה מתאימה לבית המשפט. (ב.ש 2734/05).