מחלקת עסקים

מה חושב זוהר זיסאפל על שרת החינוך לימור לבנת * איפה ייפגשו שאול מופז, טומי לפיד ויעקב פרי * ומי יעזור לאורי לופוליאנסקי לשלם את הקנס על התנגדותו למצעד הגאווה

זוהר זיסאפל נפתח

550 הבוגרים שנכחו בטקס הענקת תארים לבוגרי המכללה האקדמית תל-אביב יפו זכו בהזדמנות לפגוש את זוהר זיסאפל, יו"ר קבוצת רד תעשיות, שמונה לאחרונה ליו"ר חבר הוועד המנהל של המכללה. זיסאפל, שאינו נוהג להשמיע את דעותיו בפומבי בדרך כלל, הביע תמיכת גורפת ביישום המלצות ועדת דברת ובצורך לשינוי במערכת החינוך. "אני מחזק את ידה של השרה לימור לבנת ומקווה ומאמין שתוכל לעמוד אל מול כל ההתקפות האישיות נגדה ונגד התוכנית", סיכם. עוד קרא זיסאפל להקטין בצורה דרסטית את התמיכות בישיבות של החרדים, על מנת שיפנו "באופן טבעי" לתעשייה ולמדע.

אורי לופוליאנסקי נתמך

בסוף השבוע שעבר ערך שדרן רדיו "קול חי" דודי שוומנפלד בתוכניתו "מרכז העצבים", המשודרת מדי יום בין השעות 18:00-19:00, התרמה למען ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, שנקנס על ידי בית המשפט ב-30 אלף שקל על התנגדותו לקיים את מצעד הגאווה בעירו. שוומנפלד, שתוכניתו ידועה כמקבילה הדתית של נתן זהבי בתוכניתו "זהבי עצבני", הצליח באותו השידור לגייס כמה אלפי שקלים לטובת לופליאנסקי. "יותר מהתרמה, היה פה עניין של מחאה", הוא טוען. "אני בטוח שלופליאנסקי וחבריו יכלו לגייס את הכסף ללא בעיה, אבל לי היה חשוב אקט המחאה שיבוא גם מהציבור הדתי, שרובו ככולו רואה את קיום מצעד הגאווה חילול כבוד ירושלים". (רותי זוארץ)

המגזר החרדי נחנך

מנהלי חברות שונות יסיירו מחרתיים (ג') בישיבת מיר, מרכז חסידות בעלז ובמרכזי העסקים והסחר של המגזר החרדי בירושלים, במטרה להביא לשיתופי פעולה שיועילו להצלחה עסקית והן לשיפור מאזן התעסוקה החרדי. הסיור יתקיים בהשתתפות מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, ומנכ"ל ג'וינט ישראל, ארנון מנטבר, שיזמו את הפרויקט. הפרויקט "פרנסה בכבוד" תומך בהכשרת העובד החרדי ומתן שירותי השמה, ובמסגרתו יחידה מקצועית המכשירה ומשימה עובדים בתחומי מחשבים ובתחומי ניהול, תוך התאמה לרגישויות האופייניות למגזר.

גבול האחריות נמתח

שר הביטחון שאול מופז, ח"כ טומי לפיד, יו"ר דירקטוריון בנק המזרחי יעקב פרי ורבים נוספים ישתתפו מחר (ב') בכנס "דירקטורט ביום אחד" שעורך המי"ל. הכנס יעסוק בהרחבת גבולות האחריות האישית של הדירקטור, ובבחינתן של דרכים חדשות להגנה על הדירקטורים בארץ מתביעות ענק אישיות. מנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, מבטיח כי בכנס יוצג חידוש מרענן - "שידור חי" של ישיבת דירקטוריון שיתקיים במתכונת סדנה מעשית, ותדמה דינמיקה של דירקטורים בישיבת דירקטוריון. בסיומה ייערך ניתוח התנהגות המשתתפים בה. אכן, יש למה לצפות.