נתניהו נכשל בנסיון לדחות את הכללת מיסוי הנאמנויות ברפורמה במס הכנסה

נתניהו ביקש לפצל את פרק מיסוי הנאמנויות, כך שהרפורמה תוגש לכנסת בלעדיו, תוך הצגת טענות שונות

שר האוצר, בנימין נתניהו, נכשל בנסיונו לדחות את הכללת פרק מיסוי הנאמנויות ברפורמה במס הכנסה. פרק זה דן בעיקר במיסוי נאמנויות הרשומות בחו"ל המאפשרות תשלום מס מופחת.

אתמול (א') התקיים דיון בוועדת השרים לחקיקה, לקראת הגשת הרפורמה לאישור הכנסת השבוע. נתניהו ביקש לפצל את פרק מיסוי הנאמנויות, כך שהרפורמה תוגש לכנסת בלעדיו, תוך הצגת טענות שונות. ועדת השרים דחתה את בקשתו בטענה, שהממשלה היא שאישרה את הרפורמה, ושינוי בה מחייב החלטת ממשלה.

אתמול התקיים הדיון האחרון בוועדת השרים, בכוונה להעביר את הרפורמה בכנסת, בקריאה ראשונה שנייה ושלישית כבר השבוע, כנראה ביום רביעי. בשעה 4.30 אחרי הצהריים, בעוד בכירי רשות המיסים בדרכם לכנס רואי החשבון באילת, הגיע נתניהו עצמו לוועדה וביקש לדחות את הדיון בסעיף. על-פי הערכות, נתניהו נעתר ללחצים הכבדים שהופעלו עליו מצד האלפיון העליון, שהוא הנפגע הגדול ממיסוי הנאמנויות. למרות זאת, בסופו של דבר הוחלט כי הצעת החוק שתוגש לכנסת כוללת גם את מיסוי הנאמנויות הזרות.

יועץ התקשורת לשר האוצר מסר בתגובה: "החוק יובא כמקשה אחת בקריאה ראשונה, בתאום עם שרת המשפטים. הליכי החקיקה יושלמו בקריאה שנייה ושלישית עד תום המושב".

מנהל רשות המיסים, איתן רוב, אמר היום בכנס רוה"ח באילת, כי "בעלי עניין מטילים לחצים כבדים על הדרג הפוליטי, בניסיון למנוע את מיסוי הנאמנויות". הוא הביע תקווה, כי לחצים אלה לא ישאו פרי.

רוב חשף את המתכונת המתגבשת של מיסוי הנאמנויות. הרשות למיסים עומדת להמליץ לגבות מס רק מנאמנות שבה הן היוצר והן המוטב הם ישראלים. ישראלי לצורך זה הוא גם בעל אזרחות כפולה.