בנק הפועלים מבקש מביהמ"ש למנות כונס לחברת קלמור החזקות

הבנק טוען כי החברה ביצעה כלפיו תרגיל עוקץ, מכרה את הנכס היחיד שלה ללא הסכמתו וידיעתו והבריחה את כספי התמורה ליעדים שונים

בנק הפועלים הגיש לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה למנות במעמד צד אחד כונס נכסים זמני על נכסי חברת קלמור החזקות מאשקלון בטענה לחוב של למעלה מ-25 מיליון שקל.

לדברי הבנק, הנכס העיקרי וכנראה היחידי של החברה הוא מקבץ דיור המורכב משני בניינים בני 8 קומות באשקלון, הכוללים יחדיו 170 יחידות דיור. החוב של המשיבה לבנק מקורו העיקרי במימון שהעמיד הבנק לצורכי בניית מקבץ הדיור.

לטענת הבנק, באמצעות עו"ד צוריאל לביא, המשיבה אינה עומדת בפרעון חובותיה לבנק תקופה ארוכה, והדחיפות והבהילות בבקשת הכינוס הזמני מקורם בעובדה החריגה והיא, שלפני ימים ספורים התגלה לבנק, כי מקבץ הדיור נמכר ע"י המשיבה לצד שלישי. ללא ידיעת הבנק וודאי שללא הסכמתו. יתרה מזו כפי הנראה הועברו גם כספים מתוך תמורת הממכר ליעדים לא ברורים.

הבנק טוען, כי בעל השליטה בחברה, דוד יפרח, אישר כי זו התקשרה בעיסקת מכר בשם לב האגם, לגבי מקבץ הדיור. עד עתה קיבלה בתמורה 22 מיליון שקל, שמתוכם 11 מיליון שקל נזדקף לזכות הרוכש. זאת בגין השקעתו בהון העצמי שנדרש לפרויקט משותף לו ולחברה אחרת של יפרח, בהוד-השרון.

לדברי הבנק יפרח אישר, כי המשיבה זכאית לקבל תמורות נוספות בגין מכר מקבץ הדיור. הבנק טוען בפנייה לביהמ"ש, כי המשיבה ביצעה תרגיל עוקץ בכך שמכרה את מקבץ הדיור ללא הסכמתו וידיעתו והבריחה את כספי התמורה ליעדים שונים.