כימוביל מבקשת מביהמ"ש להצהיר: הסכמי השינוי המבני בנמלים אינם חלים עלינו

טוענת כי תנאי המכרז בו זכתה להפעלת הממגורות בנמל חיפה - אינם מחייבים אותה בחיובים הנובעים מהחלת הסכמי השינוי המבני בנמלים על עובדי הממגורות

קבוצת כימוביל עתרה לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להצהיר, כי תנאי המכרז בו זכתה לניהול והפעלת הממגורות בנמל חיפה, אינם מחייבים אותה בחיובים הנובעים מהחלת הסכמי השינוי המבני בנמלים על עובדי הממגורות.

בעתירה נטען, כי לאחר בחירת קבוצת כימוביל כזוכה במכרז, ובטרם החלה תקופת הפעלת הממגורות על-ידה, החלה הרפורמה בנמלים, שבמסגרתה פוצלה רשות הנמלים לתאגידים נמליים ולחברת נכסים, אליהם הועברו זכויותיה והתחייבויותיה, והיא חדלה להתקיים בפברואר השנה.

כחלק מהשינוי המבני הוקמה המשיבה, חברת נמלי ישראל - פיתוח ונכסים, אליה הועברו הזכויות בממגורות.

לדברי העותרת, בהתאם להסכמים הקיבוציים שנחתמו בפברואר השנה עם עובדי נמל חיפה, ניתנו לאלה זכויות מפליגות שונות, בכללן מענקים ותוספות שכר חסרות תקדים.

לטעתה, החלת הסכמי השינוי המבני בנמלים על עובדי הממגורות תביא לתוספת עלות שלא נכללה ולא יכולה היתה להיות כלולה במסגרת ההצעה הכספית שהוגשה במכרז לניהול והפעלת הממגורות.

לדברי קבוצת כימוביל, באמצעות עוה"ד גיל חגי ואלכסנדר קיסרי, המשתתפים במכרז לא צפו ולא יכלו לצפות את הרפורמה בנמלים ואת הטבות השכר המפליגות והחריגות שיינתנו לעובדי נמל חיפה. לטענתה, החלת חובה על הקבוצה לקיים כלפי עובדי הממגורות את ההשלכות של התנאים המפליגים הללו משמעה שהקבוצה תספוג הפסדים ארוכי טווח. (ה.פ 804/05).