קופ"ח מאוחדת הסכימה לזכיית חברת הלברו במכרז לפינוי פסולת רפואית וזיהומית

ביהמ"ש קבע שלא נפל פגם בהצעתה, וכן שדחיית סגירת המכרז פוגעת בעיקרון השוויון

נקבע בהסכמה, כי חברת הלברו לטיפול בפסולת רפואית וביולוגית מפ"ת, היא הזוכה במכרז של קופת חולים מאוחדת לפינוי פסולת רפואית, לתקופה של חמש שנים.

חברת הלברו עתרה באפריל השנה לבית המשפט נגד זכייתה של חברת תל-בר תעשיות ממוסדות בריאות, מפארק התעשייה בקיסריה. הלברו ביקשה מבית המשפט לפסול את זכייתה של תל-בר ולקבוע, כי היא הזוכה במכרז.

בסוף מאי השנה נעתר בית המשפט לבקשה של הלברו למתן צו ביניים נגד מימוש זכייתה של תל-בר במכרז, וקבע, כי סיכויי העתירה של הלברו להתקבל טובים.

בהחלטתו קבע השופט, יהודה זפט, כי ההחלטה של הקופה להאריך את המועד האחרון להגשת ההצעות במכרז ביממה מבלי להודיע על כך להלברו היא הפרה של עיקרון השוויון, וספק אם היה מקום לדחות את המועד האחרון להגשת ההצעות.

עוד קבע זפט, כי פסילת הצעתה של הלברו בשל אי צירוף אישור על ניסיון מוכח לא היתה כדין, מאחר ומדובר היה בפגם טכני, לנוכח פרוטוקול הדיון בוועדת המכרזים, ממנו עולה כי הוועדה עצמה ציינה כי להלברו יש את הניסיון הנדרש.

לדברי זפט, דבר לא הצדיק את פסילת הצעתה של הלברו. זפט חייב את הקופה לשלם להלברו את הוצאת הבקשה, בסך 20 אלף שקל, והציעה לה להסכים כי בכפוף לזכותה לבקש רשות ערעור על החלטתו ולתוצאות הליך כזה, אם יינקט, תתקבל העתירה של הלברו לקבוע כי היא הזוכה במכרז.

עתה הודיעה הקופה לבית המשפט, כי היא מסכימה להצעתו של זפט לפיה תתקבל העתירה של הלברו, אולם אין בכך כדי לפגוע בזכויותיה האחרות של הקופה. (עת"מ 1663/05).