נחתם הסכם לסגירת מע"ץ והקמת החברה הלאומית לדרכים

הסכם מבטיח תנאי פרישה חריגים לכלל העובדים - מענק פרישה של עד 110 אלף שקל

הממונה על השכר יובל רכלבסקי ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי עופר עיני חתמו היום על הסכמי הפרישה והפנסיה במע"ץ ובמקביל על הסכם העסקה בחברה הלאומית לדרכים בישראל.

ההסכמים נעשו בהמשך להחלטת הממשלה מספטמבר 03' לסגור את מע"ץ ולהקים תחתיה את החברה הלאומית לדרכים שהיא חברה ממשלתית בבעלות מלאה.

על פי ההסכם, יעברו 180 עובדים ממע"ץ לחברה החדשה, 280 עובדים יפרשו בתנאים מועדפים בנוסף ל-120 עובדים שכבר פרשו מרצון. עוד 60 עובדים ינויידו למשרדי ממשלה אחרים בהתאם לצרכים.

ל"גלובס" נודע כי ההסכם מבטיח תנאי פרישה מפליגים לכלל העובדים הפורשים: מענק פרישה של עד 110 אלף שקל, תוספת של עד שתי דרגות פרישה נוספות ומענק הסתגלות של 11 חודשים.

פורשים לפנסיה תקציבית: יקבלו תוספת של 10% לפנסיה. מי שהגיע למלוא שיעור הפנסיה של 70% יקבלו 3 חודשי הסתגלות.

אלה שפרשו אך אינם זכאים לפנסיה תקציבית יקבלו פיצויי פיטורים מוגדלים עד 230%.

בעלי שכר נמוך מתחת לשכר המינימום אשר מקבלים השלמת הכנסה יקבלו מענק של 45 אלף שקל.

לעוברים לחברה החדשה הובטחה תוספת שכר של 20% ובונוסים שיוענקו על פי גליון הערכה לעובד שופעל מידי חצי שנה.

לחתימה על ההסכמים קדם מו"מ אינטנסיבי בחודשים האחרונים בין נציגי הממונה על השכר, סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות שמעון בן חמו ונציגי ההסתדרות בראשות עופר עיני שבאו להסדיר את תנאי השכר והעסקה של העובדים שיעברו ממע"ץ שהיתה במעמד של יחידת סמך במשרד התחבורה לחברה החדשה.

שני הצדדים, הן הממונה על השכר והן ההסתדרות, הגדירו את הסכם ההעסקה בחברה החדשה כהסכם חדשני אשר מצג אחד מכניס את העובדים למסגרת של הסכם קיבוצי אך מאידך מאפשר גמישות ניהולית . גמישות זו תהיה בעיקר באמצעות מיקור חוץ בתחום הביצוע.ההסכם מגדיר את תחומי פעילותה תכנון פיתוח, אחזקה וניהול של דרכים בין עירוניות בישראל לרבות בדרך של מיקור חוץ. החברה תנהל את הביצוע הפיקוח והבקרה של הקמת רשת כבישים בין עירונית לאורך שבלי הביצוע השונים וכן תנהל את הטיפול בכל הכרוך בהפקעות פינויים ותפיסת חזקה בקרקע מופקעת.