בניגוד לפרסומים: מבוי סתום במשא ומתן בין האוצר לבין עובדי חברת החשמל

מקורות באוצר דוחים את הפרסומים לפיהם המשרד הסכים לשלם תוספת שכר בשווי 3.5%

המו"מ בנושא תוספות השכר בחברת החשמל הגיע למבוי סתום. מקורות באוצר דוחים את הפרסומים לפיהם המשרד הסכים לשלם תוספת שכר בשווי 3.5%.

לדבריהם, ועד העובדים מסרב לדרישת סף בסיסית לפיה חתימה על הסדר שכר מחייב שקט תעשייתי מוחלט וקיום עבודה סדירה ורציפה. עוד דוחים בכירי האוצר את הטענה לפיה חתימה על הסכם שכר מותנית באישור הוועד להסכמה על שינויים מבניים.

לדברי אותם גורמים, הוראת בית הדין לעבודה אינה מאפשרת לקיים התניה בין חתימת תוספת השכר לבין הסכמה לשינוי המבני. לדברי בכיר באוצר, עובדי חברת החשמל מעדיפים לקיים עיצומים ולהפריע לפעילות השוטפת של החברה כחלק מהמאבק ברפורמה המתוכננת במשק החשמל.

"נראה שמשק החשמל אינו מעניינם אלא רק ביטחונם התעסוקתי. המו"מ תקוע ולאור התנהלות העובדים קשה להעריך גם איך ומתי מתקדמים", אמר הבכיר.

משרד האוצר, רשות החברות הממשלתיות ועובדי חברת החשמל מנהלים מו"מ מתמשך לעניין תוספת שכר רטרואקטיבית בסך של 3.5% עבור השנים 1999-2003.

רשות החברות הציעה לעובדים מקדמות בשווי של 2% מגובה השכר, אך לאור דרישת הרשות להפסיק לאלתר את העיצומים וקיום עבודה שוטפת הגיע המו"מ למבוי סתום. עובדי חברת החשמל מסרו בתגובה כי הנושא נמצא במו"מ.

"צר לנו שאנשי רשות החברות מערבים מין שאינו במינו. ניתן היה להגיע להסכמות אך פקידי רשות החברות חיפשו כל עילה אפשרית על מנת להמשיך את מסע ההסתה ולהימנע מחתימה על הסכם", מסרו העובדים.