בכירים בחברת החשמל: היו"ר שלמה רוטמן יפעל להפחתת רזרבת החשמל ל-15% ב-2010

לדברי גורמים בחברת החשמל, עמדתו של רוטמן, המבקש לשנות את התפישה העיסקית בחברת החשמל היא בבחינת זעזוע

"תוכנית הפיתוח בתחום הייצור של חברת החשמל לא תשתנה עד 2008. שינויים דרמטיים צפויים בעיקר בתוכנית ארוכת טווח מעבר לשנת 2010". כך אמרו ל"גלובס" מקורות בכירים בחברת החשמל המקורבים ליו"ר שלמה רוטמן.

לדברי הבכירים, רוטמן, צפוי לקיים בחינה מחודשת של כל תוכניות הפיתוח של החברה ולהכניס שינויים מהותיים בהשקעות של החברה אך בשום אופן אין בכוונתו לבטל הקמה של תחנות כוח במסגרת התוכנית ל-2008.

"הוויכוח הוא לעניין תוכנית הייצור לאחר שנת 2010. אז מתעוררת השאלה לגבי גובה הרזרבה האופטימלי - 25%-30% מעל שיא הביקוש (הנחת העבודה המקובלת בחברת החשמל ממנה נגזרו עד כה תוכניות הפיתוח) או 10%-15% כפי שסבור רוטמן", אומרים המקורבים ליו"ר.

בסביבתו של רוטמן אומרים, כי רוטמן למעשה מבקש לשנות את התפישה העיסקית בחברת החשמל: "אין בעיה להגדיל את הרזרבה בכושר הייצור השאלה היא מי יממן אותה. הגבלת הרזרבה מתבטאת באופן ישיר בהעלאת תעריפים ורוטמן מבקש למצוא את האיזון בין תעריפי החשמל לבין הצרכים האמיתיים של משק החשמל".

לדברי גורמים בחברת החשמל, עמדתו של רוטמן היא בבחינת זעזוע. רוטמן מבקש להכניס מבחן עיסקי-כלכלי מעבר לשיקולי תחזיות וביקושים. בתפישתו של רוטמן, אומרים גורמים בחברת החשמל, יש ביקורת ישירה על אופן התנהלות החברה לפיה פועלת החברה באופן לא יעיל תוך בזבוז משאבים.

גורם אחר המקורב ליו"ר אמר, כי קל לנהל חברה שמחזיקה ברזרבה גדולה, הבעיה היא מימונית. לחברת החשמל חוב של יותר מ-10 מיליארד דולר ולכן התנהלות שגויה עלולה עשויה לגרור למשבר שבו היא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה.