גזית גלוב הגישה הצעה לרכישת חברת הנכסים של הצלחת יחזקאל - דרום יהודה, בסך של 28.7 מ' ד'

לדרום יהודה 55 אלף מ"ר של נכסים מניבים במערב ראשל"צ, וזכויות בנייה ל-68 אלף מ"ר נוספים

גזית גלוב הגישה הצעה לרכישת חברת הנכסים של הצלחת יחזקאל - דרום יהודה, בסך של 28.7 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס".

המפרקים של חברת הצלחת יחזקאל, השופט בדימוס איתמר פלפל, רו"ח גד סומך ומנחם נויוביץ', צפויים להגיש הבוקר (ד') את ההצעה לאישור ביהמ"ש. לאחר האישור המיוחל, המפרקים יפרסמו הודעה בעיתונים בדבר מכירת החברה והציבור יוכל בתוך 45 יום להשוות את ההצעה של גזית גלוב ואף להציע הצעת מחיר גבוהה יותר עבור החברה.

בבעלות דרום יהודה מגרש פינתי של 6.5 דונם, עליו בנוי מבנה מסחרי בן 2,900 מ"ר, עיקרי ושירות, המאוכלס כיום ע"י רשת ACE, במערב ראשון לציון. רשת ACE מסיימת בעוד זמן קצר את חוזה השכירות במבנה, וצפויה לעבור לפאואר-סנטר אחר המצוי בידי דרום יהודה. כיום מתנהל מו"מ מתקדם להשכרת המבנה לרשת אופנה גדולה לתקופה של 10 שנים, בדמי שכירות של 16 דולר למ"ר.

למגרש זכויות בנייה לא מנוצלות של 5,800 מ"ר, המיועדים למסחר, ב-2 קומות עליונות. השמאים יוסף פישלר ואווילין דוידזון העריכו את הנכס ב-3.5 מיליון דולר.

דרום יהודה מחזיקה בנוסף בפאואר-סנטר בן 20 אלף מ"ר הבנוי על מגרש של 30 דונם, בצמוד למבנה המסחרי, המאוכלס כיום ע"י ACE.

הפאואר-סנטר נמצא בתפוסה מלאה וכולל, בין היתר, חנות של 5,000 מ"ר המושכרת כיום להום-סנטר, לתקופה של 10 שנים, בדמי שכירות של 16 דולר למ"ר; חנות של קוסמוס המושכרת גם היא בחוזה ל-10 שנים, בדמי שכירות של 13.5 דולר למ"ר לחודש, וכן מספר חנויות בנות 100-200 מ"ר המושכרות לחנויות אופנה ולמסעדות.

לפאואר סנטר בן שתי הקומות זכויות בנייה נוספות המעוגנות בהסכם עם העירייה, לבניית 25 אלף מ"ר בייעוד משרדים. בימים אלה, המפרקים מנהלים מו"מ להשכרת הקומה השלישית, בשטח של 2,000 מ"ר, למועדון ספורט דוגמת ההולמס פלייס. הפאואר-סנטר הוערך ע"י השמאים ב-35 מיליון דולר.

בבעלות דרום יהודה פאואר-סנטר נוסף, בשטח 35 דונם, ברחוב אברהם בר, באיזור התעשייה החדש במערב ראשון לציון. הפאואר-סנטר מצוי כיום בשלבי בנייה של שלב א', הכולל 18 אלף מ"ר על מגרש של 17 דונם. הוא ייבנה בשיטת 'ספליט לוול', קרי, גישה סלולה לרכבים עבור שתי הקומות, זו שבמפלס הקרקע וזו שמעליה. עלות הבנייה של שלב א' מוערכת ב-15 מיליון דולר. הפרויקט מלווה פיננסית ע"י בנק אוצר החייל.

דרום יהודה השכירה כ-80% מהשטח ל-6 גופים שונים, ביניהם קו-אופ, שלקח 5,000 מ"ר, ACE ואוטודיפו שלקחו 5,000 מ"ר, וכן מספר חנויות בשטח ממוצע של 500 מ"ר. לנכס זכויות בנייה נוספות לבניית 18 אלף מ"ר, אשר ייבנו בשלב מאוחר יותר של הפרויקט.

לחברה חוזה חתום לגבי השטחים בשלב ב', 15 אלף מ"ר, עם רשת הקולנוע גלובוס, לפיו הרשת תקים במקום עיר סרטים, דוגמת סינימה סיטי בגלילות. גלובוס, אשר יקים במקום 18 אולמות קולנוע, ישלם דמי שכירות של 12 דולר למ"ר, בחוזה ל-14 שנים. גלובוס שוכר את כל המבנה, למעט שטח של 3,000 מ"ר אשר יישאר בידי דרום יהודה. כיום שלב ב' מצוי בהליכי תכנון ע"י האדריכל משה צור, אשר תכנן את שלב א' בפרויקט. גם בשלב ב' זכויות בנייה נוספות של 20 אלף מ"ר בייעוד למשרדים.

שמאי המקרקעין העריכו את הפאואר-סנטר על שני שלביו ב-18 מיליון דולר, ולדבריהם יש להוסיף כיום כ-8 מיליון דולר נוספים בגין החוזה החתום עם רשת הקולנוע גלובוס.

לחברת דרום יהודה נכס נוסף המהווה מרכז מסחרי שכונתי בן 440 מ"ר, היושב על שטח של 1.2 דונם בלב שכונת נווה דקלים במערב העיר. שווי המרכז נאמד בכחצי מיליון דולר.

לדרום יהודה יש חברת ניהול הנקראת דרום יהודה שירותים. החברה גובה כ-2.5 דולר למ"ר עבור שירותיה.

מלבד מלאי הנכסים, לחברת דרום יהודה התחייבויות רבות לבנקים, לעיריות ולחברות בנייה, אדריכלים ועוד בסך של כ-25 מיליון דולר. על-פי הערכת השווי לחברה כולה, תוך התחשבות בהתחייבויות החברה, שוויה נאמד ב-30 מיליון דולר.