פולקסוואגן מזהירה: מכירות חלשות בחו"ל עלולות לגרור קיצוצים באירופה

המכירות של מותג VW ירדו 5% ברבעון הראשון של השנה, רוב השחיקה - בארה"ב ובסין

פולקסוואגן ,יצרנית הרכב הגדולה באירופה המסובכת בשערוריית שוחד, נתונה ללחץ גובר בגלל הירידה הנמשכת במכירותיה בשני השווקים הגדולים של ארה"ב וסין.

הראש החדש של החטיבה העיקרית, המותג VW, וולפגנג ברנהרד, הודיע אתמול כי אין לחברה כל תוכנית לסגור מפעלים שאינם פועלים במלוא יכולתם האירופה , אבל הזהיר עם זאת כי "חלק מאירופה עומד למות", אם החברה לא תצליח לעצור את מגמת הירידה של מכירותיה בשווקי חוץ.

ברנהרד , יו"ר קבוצת מותגי ה-VW, גם פרש תמונה עגומה של סיכויי המכירה של VW בעתיד הקרוב. המכירות של קבוצת מותג זה נפלו ב-5% ברבעון הראשון של השנה, כשרוב השחיקה בארה"ב ובסין, השוק השני בגודלו של החברה אחרי גרמניה עצמה.

בארה"ב ובסין נאבקת פולקסוואגן עם תחרות מחירים נוקשה מיצד יריבים, המוכנים להציע יותר תמריצים , כמו הנחות או הוזלות. כדי לשקם את מותג VW הודיעה אתמול החברה, הכוללת גם את מותג המותרות אאודי וכמה מותגים אירופיים קטנים יותר כמו סקודה, על תוכניות לשפר את רווחיותה בכ-4 מיליארד אירו עד 2008, בעיקר על ידי החרפת הקיצוצים בהוצאות.

ברנהרד, 44, שסייע להפוך את הפסדיה של קבוצת קרייזלר על ידי קיצוץ בהוצאות פיתוח המוצר, אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים כי "שום פרה קדושה" לא תיחסך. הוא גם אמר כי VW מתכוונת לראות עצמה מחוייבת לערבות שנתנה בסתיו שעבר לאיגודים המקצועיים שלא לפטר עובדים עד 2012, בתמורה להקפאת שכר של 28 חודש.

הגעתו של ברנהרד בשנה שעברה עוררה תקוות בקרב בעלי המניות כי הוא יצליח לשקם את מותגי קבוצת VW, האחראית לכ-60% ממכירות החברה כולה, שסבלה מהעדר רווחיות כתוצאה מאיכות מוצר חלשה ומשכר עבודה גבהה. ברבעון הראשון של השנה סבלה הקבוצה מהפסד תפעולי של 53 מיליון אירו.

נקודת אור אחת מבחינת VW אתמול היה שחרור הנתונים על מטעם האיגוד האירופי של יצרני המכוניות. לפי נתונים אלה, עלו מכירותיה של VW ב-8% ביוני, בהשוואה ליוני אשתקד, וסייעו להגדיל את נתח השוק האירופי של החברה כולה מ-18.4% בשנה הקודמת ל-19%ביוני השנה.