הטרור חוזר למצרים: לפחות 88 הרוגים בפיצוצים בשארם א-שייח'

(עדכון) בין הנפגעים ישנם תיירים רבים; ישנם מעל 200 פצועים בהם גם ישראלית אחת שמצבה קל; ארגון המקושר לאל-קעידה לקח אחריות

סדרה של פיצוצים החרידה הלילה מעט אחרי השעה אחת בלילה את איזור שארם א-שייח' שבחצי האי סיני. הפיצוצים, בכמה בתי מלון באיזור גרמו להרס רב ולנפגעים רבים. את הפיגועים ביצעה ככל הנראה קבוצה המקרובת לאל-קעידה.

עד עתה דווח על לפחות כ-88 הרוגים, בהם גם תיירים, ולמעלה ממאתיים פצועים.

נשיא מצרים, חוסני מובארק, ביקר אף הוא באיזור הפגוע וסקר את תוצאות הפיצוצים. מובארק אמר לאחר ביקורו בסיני כי מצרים לא תחדל מדרכה ותילחם בטרור.

עד כה ידוע כי בין ההרוגים והפצועים ישנם פרט למצרים רבים גם תיירים מבריטניה, הולנד, קטאר וכווית. כמו כן דווח על פצועים בודדים מרוסיה, ספרד, אוקראינה, טורקיה וסעודיה. בשעה זו ידוע על ישראלית ערבית אחת אשר נפצה קל בפיגועים.

קבוצה בשם גדודי עבדאללה עזאם, המקושרת לאל-קעידה, היא שלקחה את האחריות לפיגועים.

הפיצוצים נשמעו בכל מרחב שארם ונמסר כי המלון "עזאלה גארדנס" באיזור מפרץ נעמה נשרף כליל, על פי אחת מעדויות לסוכנויות הידיעות. מלון אחר שנפגע הוא "מובנפיק" שניזוק באורח כבד. כמו כן דווח כי פיצוצים נוספים נשמעו מכיוון השוק הישן.

על פי העדויות מדובר בפיצוץ של מספר מכונות תופת, לפחות 3 מכוניות תופת שהתפוצצות באזורים שונים במתחם התיירותי.

איזור שארם א-שייח' הפך בשנים האחרונות לאתר תיירות מבוקש בעולם כולו. זהו הפיגוע השני בחצי האי סיני שכוון לאתרי תיירות בתקופה האחרונה. כזכור, באוקטובר האחרון נהרגו כ-33 איש בסדרת פיצוצים בסיני - במלון הילטון בטאבה ובראס א-שטאן. הפגיוע הלילה הינו החמור ביותר כנגד תיירים במצרים מאז הפיגוע בלוקסור בשנת 1997 אז נהרגו 58 תיירים.

כזכור חידש המטה ללוחמה בטרור את אזהרתו לישראלים שלא לנוע בתחום סיני מחשש של התקפות טרור רק לפני שבועות אחדים.

משרד החוץ פתח את חדר המצב והוא פועל כבשעת חרום. מספר הטלפון של חדר המצב 5303155 - 02.