נשיא התאחדות הקבלנים פיטר את המנכ"ל הרשקוביץ; שגב יחזור לתפקיד

הרשקוביץ יסיים את תפקידו באוגוסט; גורמים בהתאחדות הביעו חוסר שביעות רצון מתפקודו בחודשים האחרונים

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, שמואל הרשקוביץ, פוטר מתפקידו והוא צפוי לסיים בסוף אוגוסט הקרוב את הכהונה. כך נודע ל"גלובס". אחר הצהריים נפגש נשיא ההתאחדות, אהרון כהן, עם הרשקוביץ והשניים סיכמו על סיום הכהונה. את הרשקוביץ יחליף יהודה (יודקה) שגב, שכיהן כמנכ"ל ההתאחדות עד מינויו של הרשקוביץ.

על-פי ההבנות שגיבשו השניים, יישאר הרשקוביץ בתפקיד המנכ"ל עד סוף חודש אוגוסט. הרקע לסיום התפקיד נובע, בין היתר, מחוסר שביעות רצון של גורמים בהתאחדות מתפקודו של הרשקוביץ בחודשים האחרונים.

שגב סיים את תפקידו כמנכ"ל ההתאחדות בדצמבר 2004 ופנה לעסקים פרטיים בארץ ובחו"ל. בין היתר, התמודד על מספר מכרזים בסקטור הציבורי ביניהם תפקיד מנכ"ל חברת החשמל.

שגב, בעבר ראש אכ"א במטכ"ל, שימש כמנכ"ל ההתאחדות במשך 3 שנים, בהם קידם את מאבק ההתאחדות במדיניות הממשלה בנושא העובדים הזרים, עלויות חומרי הגלם והחזרת המענקים לאזורי הפריפריה.

הרשקוביץ, לשעבר מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, התמנה לתפקיד מנכ"ל ההתאחדות, לאחר שנאלץ להתפטר על רקע חשדות למעורבות בפרשת המינויים הפוליטיים של צחי הנגבי, כאשר כיהנו שניהם במשרד לאיכות הסביבה. החקירה בעניין זה עדיין לא הסתיימה. לפני מינויו כמנכ"ל התאחדות הקבלנים שימש הרשקוביץ, במשך תקופה קצרה כיועץ למע"ץ החדשה.

התאחדות הקבלנים מסרה בתגובה, כי המנכ"ל שמואל הרשקוביץ, תוך תיאום עם נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, הודיע היום על פרישתו מתפקידו. הרשקוביץ יסיים את תפקידו בסוף אוגוסט 2005.