נעליים אלה נועדו להליכה

חמישה גברים ושש נשים ויתרו על החלום להיות דייוויד בקהאם ושרה ג'סיקה פרקר, בהתאמה, והסכימו לנעול במשך שבועות אחדים כמה מנעלי הנוחות המציפות את השוק. מה לעשות, הגב הורג אותנו. מ"תעלות האוויר" של "24HRS" ועד יציקת שרף-העצים של קרוקס, להלן מקבץ של נעליים, סנדלים וכפכפים שגם אם לא יעברו את מדרגות האופרה, יקלו עלינו את הדרך אל הבריכה. מצעד השוואתי > אורלי פלג מזרחי

מרל

חברת מרל השיקה נעל רב-תכליתית המיועדת גם לספורט וגם להליכה בימי הקיץ החמים. מרל מתהדרת במספר מאפיינים טכניים המייחדים את דגם האולטרה-ספורט: סוליה יציבה למשטחים קשים, בצירוף סוליית-ביניים עם כרית-אוויר לספיגת זעזועים; רפידה אנטומית לתמיכה בכף הרגל; המסגרת לרגל עשויה אתיל-ויניל-אצטאט (EVA) דחוס, כדי למרכז ולייצב את כף הרגל.

להידוק האחיזה נוספו רצועות קשירה צידיות לשרוכים ממעל. גולת הכותרת היא חלק עליון עשוי רשת "נושמת" האמור לתמוך ולאוורר את הרגל.

דבר הנסיין: הנעל קלה ונוחה להליכה, אך השרוכים הקשיחים משהו מצריכים קשירה כפולה למניעת פתיחתם. רצועות ההידוק בצדדים יכולות גם הן להדק את האחיזה, וזה גימיק המוסיף גם למראה ה'קולי' של הנעל. בסך-הכול מדובר בנעל העונה על שתי מטרות, גם יפה וגם נוחה.

את נעלי מרל ניתן להשיג במידות 37-45 בחנות 'קאפה' במגדלי תל-אביב וברשת מגה-ספורט. המחיר: 370 שקל. *

רוקפורט

יבואני רוקפורט שלחו לניסיון נעל מדגם נורת'ווד. מדובר בנעל הליכה מקצועית, המיוצרת עם 10 כריות אוויר דחוס, ורפידות הכוללות פטנט הנקרא "קינרטיק-אייר-סרקולטור", שאמור להעביר את האוויר קדימה ואחורה בזמן הליכה ודריכה.

דבר הנסיין: בעבר נעלתי נעליים מתוצרת רוקפורט, אולם הסוליה נשחקה משמעותית, בעוד הגפה נשארה במצב טוב. לכן, שמחתי לראות שבסדרה זו של נעלי רוקפורט הסוליה עשויה מחומר שעל פניו נראה עמיד יותר. כיוון שמדובר בנעל מסיבית, לקח לי בערך יומיים להתרגל אליה. אחרי יומיים נרקם ביני לבין הנעל רומן, וכעת אני לא מחליף אותה באחרת, גם אם לא מדובר במלכת היופי.

את נעלי רוקפורט ניתן להשיג ברשת חנויות היבואן במידות 39-52 (דגם נורת'ווד עד מידה 48). במחירים בין 300-900 שקל. מחיר דגם נורתווד: 900 שקל. *

HRS 24

רשת נעלי 'לאפייט' מייבאת לראשונה השנה את מותג נעלי הנוחות הבינלאומי 24HRS. לנעל סוליית לטקס גמישה במיוחד, ובה תעלות אוויר "נושמות" האמורות למנוע הזעת-יתר ולשמור על כפות-רגליים יבשות. התעלות הנושמות מאפשרות, לטענת היצרן, סירקולציית אוויר מלאה המיועדת לאוורור כפות הרגליים.

דבר הנסיין: הנעל מעוצבת באופן מוקפד, ועוררה עניין בקרב חבריי. הסוליה הגמישה אכן הופכת את השימוש בנעל לנעים ביותר. התחושה שנותנות "תעלות האוויר" הייתה מוזרה בתחילה, אבל כשהתרגלתי אליה הפכה לנוחה ביותר.

את הנעליים המיובאות בקולקציות לנשים ולגברים, ניתן להשיג בחנות "24HRS", בקניון איילון ברמת-גן ובחנויות רשת נעלי לאפייט בתל-אביב, בכפר-סבא, בראשון-לציון וב-OUTLET בהרצליה-פיתוח.

נעלי נשים במידות 35-42, ונעלי הגברים במידות 39-47. טווח מחירים:

440-800 שקל. מחיר דגם"cool air" ", 350 שקל. *

קרוקס

נעלי קרוקס הפכו בשנה האחרונה לטרנד, הן בשל המראה המשעשע הן בשל המשקל האפסי שלהן. החומר שממנו עשויה הנעל-כפכף הוא פטנט רשום ומבוסס על שרף עצים יצוק, במבנה אורתופדי. המשקל, כאמור, מזערי (כ-150 גרם). הנעל, שמיוצרת במגוון צבעים, עמידה בפני בקטריות וניתנת לניקוי גם באמצעות אקונומיקה.

דבר הנסיין: הנעל שנמסרה לבדיקה הייתה בצבע ירוק-זוהר, עובדה שמשכה תשומת-לב בכל מקום שאליו הגעתי. מכיוון שמדובר בנעל קלה ביותר תחושת הצעידה בה מוזרה, ולוקח מספר ימים להתרגל אליה. הנעליים לא נמדדות במידות נעליים סטנדרטיות אלא כ-S,M,L,XL וכו', מה לעתים מקשה על ההתאמה. זוהי נעל נפלאה לשעות הפנאי, אבל אינני יודע אם אמשיך ללכת איתה ביום-יום.

להשיג ברשתות חנויות הציוד למטיילים, כגון למטייל וריקושט, במידות XS-XXL. המחיר: 200 שקל. *

טבע-נאות

מפעל טבע-נאות ממשיך גם הקיץ לשווק סנדלי נוחות המאופיינים בסוליה אנטומית. בחלק מהדגמים ניתן לשלוף ולהחליף את הרפידה. הדגם שנבדק, "עומר", שייך לקו הקלאסי של החברה, ומאופיין ברצועה הניתנת להתאמה מקסימלית לכף הרגל.

דבר הנסיינית: למרות שהסנדל אינו בולט בצורתו, מדובר בסוליה ואימום נוחים מאוד. זה שנים אני נועלת רק סנדלי נוחות, ותמיד קניתי רק כאלה מתוצרת מותגים בינלאומיים. שמחתי לגלות, שגם סנדל תוצרת הארץ, שמחירו כחצי ממחיר סנדל דומה של מותג בינלאומי, יכול להיות כל-כך נוח.

את סנדלי הנשים של טבע-נאות ניתן להשיג בחנויות הרשת ובחנויות נעליים אחרות, במידות 36-42 במחירים הנעים בין 270-400 שקל. מחיר כפכף מדגם עומר שנבדק: 270 שקל. *

מורן

נעלי מורן השיקו השנה לראשונה קו נעלי נוחות. סוליות הנעליים עשויות פוליאוריטן, הבולם זעזועים. בנעליים רפידות אנטי-בקטריאליות מלטקס, והן תפורות בתפרים דקורטיביים בולטים.

דבר הנסיינית: לבדיקה נשלח כפכף סגור בעל מראה ספורטיבי וניתן להתאמה לכף הרגל באמצעות רצועות סקוטשים. נראה שהנעל תפורה בגימור משובח, ולהבדיל מנעליים אחרות שנעלתי, הפעם לא סבלתי משפשופים, גם אחרי שעות של פעילות עם נכדי. בסך-הכול מדובר בנעל טובה, שאף זכתה למחמאות מצד הסובבים.

את נעלי מורן ניתן להשיג במבחר צבעים לרבות צבעי העונה - ורוד, אדום, וצבעי אדמה, במידות 36-42. מחיר מומלץ: 330 שקל. *

סנדלי דנהאם

חברת "סילון ספורט" מייבאת השנה את סנדלי השטח-נוחות של חברת דנהאם, הקיימת בארה"ב כבר 100 שנה. גפת הסנדל עשויה מעור, ואילו הסוליה מחולקת לשלושה חלקים: חלק פנימי שבו בולמי זעזועים, חלק אמצעי רך, וסוליה חיצונית מגומי, הבנויה לאחיזה חזקה בקרקע.

דבר הנסיין (שקיבל דגם שהופך מסנדל לכפכף באמצעות סקוטש): הסנדלים נוחים מאוד, וניכר שהיצרן התחשב בהנדסת אנוש. הבעיה העיקרית של הסנדל היא ברצועת הסקוטש, שאינה ארוכה מספיק, ומכיוון שכף הרגל שלי צרה, אני לא מצליח להדק את הסנדל היטב לרגל.

סנדלי דנהאם נמכרים בשלושה דגמים, במידות 37-42, ובמחירים הנעים בין 370-480 שקל. מחיר הדגם שנבדק: 480 שקל. להשיג בחנויות נעליים וספורט. *

בירקנשטוק

יבואני בירקנשטוק שלחו לבדיקה כפכף סגור מדגם 'דוריאן' בהדפס צבעוני. הכפכף מצויד בשתי רצועות הצלבה המאפשרות להתאים אותו בדיוק למידת כף הרגל, והוא מבוסס על הסמל המסחרי של חברת בירקנשטוק - המדרס האנטומי. הגפה עשויה מ'בירקליפלור', חומר הרשום כפטנט של בירקנשטוק, האמור למנוע ריחות וזיעה גם בימים חמים. אחת לעונה מוציאה החברה "סדרה מיוחדת" המאופיינת בצבעים או בעיצוב מיוחדים, והדגם שנבדק שייך לסדרה כזו.

דבר הנסיינית: מדובר בכפכף יפהפה, תפור באופן איכות, שעורר עניין בכל מקום שבו ראו אותו. עם זאת, למרות שנעלתי את הכפכפים באופן רצוף במשך ימים שלמים, בחלוף חודש אני עדיין לא מרגישה שהסוליה "מתאימה את עצמה לרגל", כהבטחת היצרנים. אני גם לא יכולה לומר, שאלה הנעליים הנוחות ביותר שהיו לי אי פעם, אבל משהו בשיק של מותג בירקנשטוק גורם לי להמשיך ולנעול אותן.

את נעלי בירקנשטוק לנשים ניתן להשיג במידות 36-42. מחיר כפכף מדגם דוריאן" 500 שקל. טווח מחירי נעלי בירקנשטוק: 200-700 שקל. *

דיאדורה

מותג מוצרי הספורט דיאדורה מציע השנה קו של כפכפים וסנדלי נוחות.

בקולקציה, מבחר גדול של כפכפים בעיצובים שונים, כשהחידוש הוא כפכפים שטוחים, עשויים סוליית שעם מותאמת למבנה כף הרגל.

דבר הנסיינית: המראה זהה לכפכפים הפתוחים של בירקנשטוק שנעלתי בקיץ שעבר, אבל התחושה שונה: דיאדורה פשוט נוחות יותר. הרצועה גמישה ונעימה, והסוליה מעוצבת כך שהיא תומכת לגמרי למרות שמדובר בכפכף, ואין תחושה ש"נופלים אחורה", כמו בנעליים שטוחות אחרות. את הכפכפים ניתן להשיג במידות 36-42 במחירים בין 80-140 שקל, בחנויות לבגדי ספורט. *

ביוטיפיל

קולקציית הקיץ של נעלי ביוטיפיל כוללת נעלי נוחות עשויות מעור רך וגמיש, בעלות סוליות לטקס ייחודיות, ועקבים בגבהים שונים. בין הדגמים: נעלי בובה, נעלי סירה, נעלי עקב בגבהים שונים וקבקבים. נעלי ביוטיפיל מיוצרות גם בחצאי-מידות ובמידות רוחב שונות.

דבר הנסיינית (שקיבלה לבדיקה נעל "בובה" שטוחה): למרות שרגלי נוטות להתנפח בתנאים מסוימים, גמישות עור הנעל מנעה לחץ על הרגליים, גם כשאלה התנפחו מעט. ייתכן שהרפידות הספוגיות שבתוך הנעל עזרו לתחושה. זוהי הנעל הנוחה שנעלתי זה שנים. ניכר שמדובר בנעל איכותית, שיכולה לשרת אותי כמה עונות. את הנעליים ניתן להשיג במידות 36-42 בחנויות המפעל בחיפה, בירושלים, בתל-אביב ובכפר-סבא, וכן בחנויות נעליים בארץ. מחירים: 450-690 שקל. מחיר דגם נעלי הבובה שנוסו: 550 שקל. *