מחלקת עסקים

יאיר יוציס מבקש למנות בורר בסכסוך שלו עם קבוצת פולאר * המיליונר הרשי פרידמן תורם עשרות מיליוני דולרים למגזר החרדי * ופרופ' נעמי חזן מונתה לראש ביה"ס לממשל במכללת תל אביב יפו

יוציס מבקש בורר בסכסוך עם קבוצת פולאר

* יאיר יוציס, שהיה שנים רבות מנהל בכיר בקבוצת פולאר השקעות, מבקש מביהמ"ש המחוזי בתל אביב למנות בורר שיפסוק במחלוקת בינו לבין הקבוצה. לטענתו, בנובמבר חתם עם הקבוצה על הסכם לשמש, מינואר, מנכ"ל חברת Woogo Group בלונדון, שהקימו המשיבה ורז עופר, לצורך השכרת דירות קצרת-מועד באינטרנט. ההסכם נקבע לארבע שנים, עם אופציית יציאה לכל צד, בהודעה מוקדמת בת שישה חודשים. נקבע כי יוציס יקבל תשלום בסיסי של 7,083 ליש"ט בחודש, וכן 1% מהון המניות בחברה בגין כל שנה. לדבריו, בשל הרעה ביחסים בין רז עופר לפולאר, הוחלט על פירוק השותפות ביניהם, מסוף מארס, ועופר התחייב לכבד את התחייבויות פולאר לכל עובדיה, בהם יוציס. לדברי יוציס, עופר ופולאר הפרו את התחייבותם, וחרף פניות חוזרות, לא שולמו לו, מאז תחילת עבודתו ב-Woogo, תשלומים בגין שירותיו או בגין סיום ההסכם. לדבריו המשיבים חייבים לו כספים בגין עבודתו (ינואר עד אמצע אפריל); תקופת ההודעה המוקדמת; בגין המגיע לו מהרווח השנתי; וני"ע של 1% מההון, לפי שווי של 7 מיליון ליש"ט. (יצחק דנון)

פרידמן תורם

* בעודו שקוע בתסבוכת סביב פרויקט בארי-נהרדעא, בו הוא מחזיק ב-60%, מוצא המיליונר החרדי הרשי פרידמן זמן ותקציב לתרומות בעשרות מיליוני דולרים. לפני חודשיים נחנך בבני-ברק מבנה "תלמוד תורה" חדש, שמומן כולו בידי פרידמן. סכום התרומה: 1.5 מיליון דולר. כסף קטן מבחינתו, בהתחשב בעובדה שהוא הספונסר הראשי למפעל הענק של "מכון ירושלים" להוצאה מחודשת של "שולחן ערוך", פרויקט שהיקפו הוא 30 מיליון דולר - מיליון דולר לכל כרך. פרידמן גם רכש מידי דירום (השותפה עדיין במגדלי בארי) ואבי ארנסון (שהיה שותף בפרויקט) את פרויקט מלון הילטון בוורשה, שההשקעה בו נאמדת ב-150 מיליון אירו.

פרופ' נעמי חזן - ראש ביה"ס לממשל וחברה

* פרופ' נעמי חזן מונתה לראש ביה"ס לממשל וחברה במכללה האקדמית תל אביב יפו. חזן, שכיהנה כח"כ מטעם מרצ וכסגנית יו"ר הכנסת, מילאה תפקידים בכירים באגודה למדע המדינה, כתבה וערכה ספרים ומאמרים והיא פעילה בולטת בארגוני זכויות אדם, שלום וקידום נשים.