גינקו נפט וגז תקיים היום את המכרז הציבורי לגיוס 55 מיליון שקל

כלל פיננסים אלטשולר שחם ולידר מובילים ההנפקה; בכפוף להיקף הגיוס בכוונת השותפות לבצע 2 קידוחים בשטח רשיון ענת במישור החוף למטרות נפט וגז

חברת גינקו מימון נפט וגז, המשקיעה ברישיון ענת, הממוקם במישור החוף באזור המוקף בשדות נפט וגז מפיקים, תקיים היום (ג') את מכרז ההנפקה לציבור לגיוס 55 מיליון שקל. היקף ההנפקה יוכל לגדול עד לכ-180 מיליון שקל, בהתאם לביקושים במכרז.

את הנפקת החברה מובילה כלל פיננסים חיתום, ביחד עם אלטשולר שחם ולידר.

קרן ההשקעה של המשקיעים באיגרות החוב של החברה תובטח בערכה הדולרי בתום עשר שנים. התחייבות זו קיבלה דירוג שלAa1 ע"י חברת מדרוג. בעלי האג"ח ייהנו מתמלוגי על, לפני היזמים והמנהלים, בשיעור של 25% ממכירות הנפט והגז ברישיון ענת, עד להיקף מצטבר של פי 10 מסכום ההשקעה (בסכום כולל של עד כ-1.8 מיליארד שקל), בנוסף להחזר הדולרי של קרן ההשקעה.

רישיון ענת כולל כ-281 קמ"ר וממוקם במישור החוף בין ראשון לציון ואשדוד. אזור הרישיון כמעט ולא נחקר עד כה, למרות שלהערכת שותפות ענת יש לאזור פוטנציאל נפט וגז ניכרים. מאגרים ברישיון ענת עשויים להיות מוזנים בנפט וגז ממערכות שונות המקיפות את האזור. נפט המזין את שדות חלץ ואשדוד (מדרום לשטח הרישיון) עשוי לנדוד גם למאגרים באזור הרישיון. בדומה, הנפט שנתגלה בקידוחי ים-2 וים יפו-1 בים התיכון, עשוי לנדוד מזרחה לשטח הרישיון, וכך גם הנפט שנתגלה באזור ראש העין אשר עשוי לנדוד דרומה לאזור הרישיון.

הגז הביוגני שנתגלה בים ממערב לרישיון על ידי קבוצת ים תטיס (שדות הגז מרי ונעה) המוכר גם במישור החוף (שדות הגז שקמה ואשדוד), עשוי למלא מאגרים בעומק רדוד בשטח הרישיון.

בנוסף לפוטנציאל הנפט והגז, בחינה ראשונית של קווים סייסמיים מצביעה על קיומן של מלכודות באזור הרישיון.

בכפוף להיקף הגיוס, בכוונת השותפות לבצע 2 קידוחים בשטח הרישיון למטרות נפט וגז. קידוח הגז מתוכנן לעומק של כ-1650 מ' וקידוח הנפט מתוכנן לעומק של עד 2200 מ'.

החברה חתמה על הסכם אופציה עם לפידות, שיאפשר לה בתנאים מסויימים לבצע את הקידוח הראשון מבין השניים חודש ימים לאחר השלמת הגיוס.

יצויין כי בעלי השליטה בגינקו, יאיר קרני ורמי קרמין, התחייבו להשקיע בניירות הערך שיונפקו על ידי גינקו. מתשקיף ההנפקה מתברר כי יאיר קרני התחייב להשקיע 518 אלף שקל ורמי קרמין התחייב להשקיע 500 אלף שקל.

בנוסף, בני אייבס, המפיץ הראשי של הנפקת גינקו, התחייב להשקיע בהנפקה 2 מיליון שקל.

יצויין עוד כי גינקו חיפושי נפט מנהלת מגעים להכנסת חברת הנפט והגז הבינלאומית ITERA כשותף אסטרטגי בחברה.