סקר "גלובס" לקראת ההתנתקות: 55% בעד, 38% נגד; השסע בעינו

41% מאמינים שהבטחון ישתפר לאחר הפינוי; 36% סבורים שהמשטרה צריכה לפעול ביותר רכות

פחות משבועיים לפני יישם ההתנתקות, מסתמנת יציבות בין התומכים והמתנגדים. מסקר "גלובס", שנערך ע"י רפי סמית, עולה, כי השבוע כמעט שלא חל שינוי בשיעורי התמיכה לעומת השבוע שעבר. 55% תומכים בהתנתקות ו-38% ממשיכים להתנגד.

עוד עולה מסקר "גלובס סמית" כי השסע בין הציבור החילוני והגוש החרדי-דתי בנושא נותר בעינו. בנוסף, ככל שעולה הגיל , אחוז התומכים הולך ועולה. מפילוח נתוני הסקר גם עולה, כי בקרב תומכי הליכוד 48% מתנגדים להתנתקות ורק 42% תומכים.

הציבור גם חלוק בדיעותיו בנוגע להשפעת ביצוע תוכנית ההתנתקות על הבטחון האישי של כלל תושבי ישראל. 41% סבורים שהבטחון האישי ישתפר בעקבות ביצוע התוכנית, ואחוז נמוך יותר - 37% סבור שהבטחון יורע. 17% סבורים שהבטחון לא ישתנה.

בקרב תומכי ההתנתקות, כשני שליש סבורים שהבטחון האישי ישתפר, ובקרב מתנגדי ההתנתקות שלמעלה מ-80% סבורים שהבטחון יורע.

עם חידוש פעולות המחאה מתברר שקצת יותר משליש מהציבור (36%) סבור שהמשטרה צריכה לפעול באופן רך יותר כנגד מתנגדי ההתנתקות, כפי שהיא טיפלה עד-כה. קצת יותר מרבע - 27%) דורשים לפעול באופן תקיף יותר, וכ-30% סבורים שיש להמשיך בטיפול הנוכחי.

מהסקר גם עולה, כי 44% מהציבור חוששים שבעת הפינוי קיים סיכוי גבוה להפעלת אלימות של מתנחלים כלפי אנשי צבא או משטרה שיבואו לפנותם. כרבע מהנשאלים העריכו, כי קיים סיכוי מסויים לאלימות במהלך הפינוי.

רק כרבע מהציבור סבורים שהסיכוי להפעלת אלימות של מתנחלים כלפי אנשי צבא או משטרה שיבואו לפנותם הוא נמוך. בקרב תומכי ההתנתקות כמחצית סבורים שקיים סיכוי גבוה להפעלת אלימות, לעומת כשליש בלבד בקרב מתנגדי ההתנתקות.

עוד עולה מנתוני הסקר, כי כרבע מהציבור סבור שיהיו הרבה חיילים שיסרבו פקודה ולא יפנו אנשים. מדובר בירידה בהשוואה לשבועות קודמים.

מהנתונים גם עולה, כי בקרב מתנגדי ההתנתקות - 40% סבורים שיהיו הרבה חיילים שיסרבו פקודה.