חולת סרטן תובעת 354 אלף ש' ממרכז הקבלה: סחטו ממני כספים תוך הבטחה לרפא אותי ממחלתי

טוענת כי במרכז הקבלה הבהירו לה, כי תנאי חיוני להבראתה הוא שתתרום את כל הכסף שברשותה עד שיחושו היא ובני משפחתה כאב צורב

ל.ז החולה בסרטן תובעת ממרכז הקבלה 354 אלף שקל. התובעת טוענת כי מרכז הקבלה ניצל את מצבה הרפואי הקשה וסחט ממנה כספי תרומות בהבטחה שיגרמו לה להירפא. לטענתה מרכז הקבלה גזל ממנה ומבני משפחתה 61 אלף דולר בדרכי מירמה בשתי הזדמנויות שונות. באמצעות עו"ד חיים כהן טוענת התובעת כי פנתה לעמותת המכון לחקר הקבלה ולמנהלי המכון, משה רוזנברג ושאול יודקביץ, לקבלת עזרה בעקבות מחלתה.

התובעת מציינת, כי שיטת הפעולה של העמותה היתה בכך שהנתבעים הבטיחו לחולה כי הם ירפאו אותה ממחלתה אם בעלה יתרום למכון כספים.

התובעת טוענת, כי מדובר במקרה חמור ומיוחד: "אין הדעת סובלת ואין הלב יכול להשלים עם מצב, שבו אמונו של החלש ינותב אל דרכי זדון ומירמה".

מהתביעה עולה, כי בדצמבר 1995 התגלה אצל התובעת סרטן השד. בשנת 1996 הגיעה התובעת למכון הקבלה והשתתפה בהרצאות ובקורסים. במהלך 1999 התגלה אצל התובעת סרטן גם בכבד.

לטענתה, בעקבות מחלתה אמרו לה במכון לקבלה, כי לצורך ריפויה המלא עליה לתרום תרומה כספית. התובעת הציעה סכום של 15 אלף שקל, אך מנהל המכון אמר כי יש לתרום 36 אלף דולר - סכום המהווה פעמיים ח"י אלפי דולרים. במכון הבהירו לה, כי תנאי חיוני והכרחי להבראתה הוא בכך שתתרום את כל הכספים שברשותה, עד שיחושו היא ובני משפחתה כאב צורב.

התובעת מציינת, כי דרך זו להוצאת כספי תרומות היא שיטה בה נוקטים הנתבעים כלפי קהל גדול של מאמינים. פעילות המכון, לדעת התובעת, היא בבחינת גרימת טעות והטעייה, הפעלת מצג שווא רשלני, עושק גזל ותרמית.

התובעת מבקשת מבית משפט השלום בת"א להורות לנתבעים להשיב לה את סכום התרומות שהצטברו לגובה של 61 אלף דולר ובסך פיצוי עונשי בסך 56 אלף שקל ופיצוי בגין עוגמת נפש בסך 5,000 שקל.