פרופ' עמית שכטר יעמוד בראש הוועדה לרגולציה בשידורים

הוועדה שמינה שר התקשורת גלעד ארדן אמורה לקבל החלטות לגבי שידורים בניו-מדיה, אך גם בטלוויזיה המסחרית והרב-ערוצית

שר התקשורת גלעד ארדן מינה את פרופ' עמית שכטר לעמוד בראש ועדה חדשה שתוקם, אשר אמורה לבחון מחדש את הרגולציה בשוק השידורים בישראל - במדיה הישנה והחדשה.

ל"גלובס" נודע, כי שם הוועדה החדשה, שתהיה רחבה ותמנה כ-10 חברים, הוא "הוועדה לבחינת האסדרה על השידורים המסחריים". מינוי כל החברים בוועדה אמור להיות מושלם עד סוף השבוע, לאחר בחינה משפטית של שמות המועמדים, על מנת לנקות חשש לניגוד עניינים.

בחודש נובמבר האחרון, בכנס העיתונות באילת, הכריז ארדן על הקמת ועדה שתבחן את הרגולציה לנוכח השינויים בשוק השידורים, עם כניסתם של כוחות חדשים, ובעיקרם שידורים אינטרנטיים.

אולם, נודע כי הוועדה אמורה לקבל החלטות מרחיקות לכת יותר מאשר השידורים בניו-מדיה, והיא אמורה להתייחס גם לרגולציה הקיימת היום על הטלוויזיה המסחרית והטלוויזיה הרב-ערוצית. זאת, מתוך הבנה כי לא ניתן להתייחס רק לפן אחד של השוק, וכי רגולציה או היעדר רגולציה על שידורים באינטרנט עשויה לחייב שוויוניות גם בכללים החלים על שידורים טלוויזיוניים.

ייבחנו ההשלכות על שוק הפרסום

כמו כן, הוועדה, שתחולק לצוותי משנה ותדון בנושאים השונים המקיפים את האסדרה (הרגולציה) בישראל, תדון גם בהגנה על קטינים ובהשלכות על שוק הפרסום הישראלי.

הוועדה תכלול אנשי אקדמיה שעוסקים בתחום התקשורת, ויהיו חברים בה גם רגולטורים מהגופים הקיימים. בין היתר, נודע, נשקל גם שמו של איש הפרסום לשעבר רמי שלמור.

שכטר, איש אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב, נחשב למומחה בתחום התקשורת בישראל. הוא מחזיק בדוקטורט בתחום התקשורת מאוניברסיטת ראטגרס בניו-ג'רזי. בראשית שנות ה-90' לקח חלק בוועדת לבני לבחינת עתיד רשות השידור, ובמשך השנים ישב בוועדות שונות בתחומי האסדרה והתקשורת. במשך 8 שנים שהה באקדמיה האמריקאית, שם עסק בתחום התקשורת. לפני שנה וחצי חזר לישראל, וכיום הוא חבר במחלקה לתקשורת של האוניברסיטה הדרומית.

הוועדה שתקום אמורה לתת תשובה לאחת השאלות הבוערות ששבות ועולות, והיא סוגיית הרגולציה על האינטרנט. באוקטובר 2011 פרסמה וועדה בראשותו של ניצן חן המלצות עקרות לשר התקשורת דאז, משה כחלון, שלפיהן יש לבחון בעתיד רגולציה גם על האינטרנט בנושאים שונים. כעת, אומרים במשרד התקשורת, המטרה היא להביא למהלכים אופרטיביים.

במשרד התקשורת אישרו את הפרטים.