אזורים תקים את המגדל הגבוה בישראל בר"ג

המגדל, שייבנה על חורבות מפעל עלית הישן, צפוי לכלול 65 קומות ו-338 דירות ולהתנשא לגובה של 256 מטר ■ ממול ניצב מגדל משה אביב הכולל 68 קומות מגורים ומשרדים, אך מתנשא ל-235 מטר "בלבד"

חברת אזורים בשליטת הרשמי פרידמן תחל בקרוב בהקמת מגדל המגורים הגבוה בישראל על חורבות מפעל עלית הישן בצומת עלית ברמת גן. זאת, לאחר שהחברה הגישה בקשה להנפקת היתר בנייה למגדל שיכלול 65 קומות ו-338 דירות. המגדל צפוי להתנשא לגובה של 256 מטר. ממול ניצב מגדל משה אביב הכולל 68 קומות מגורים ומשרדים, אך מתנשא ל-235 מטר בלבד. חלק ניכר מהדירות שיוקמו בפרויקט יהיו בנות 2-3 חדרים, ובאחת הקומות במגדל יוקם לאונג' מפואר שבו יוכלו לעשות שימוש כל דיירי המגדל.

בחודש דצמבר 2007 רכשה אזורים יחד עם קבוצת יהלומנים פרטיים את הקרקע הכולל 11 דונם מחברת "קרנסט הייטס" האמריקאית שבשליטת סאני קהאן, תמורת 80 מיליון דולר. מאז עבר תכנון המגדל כמה גלגולים. לבסוף הוחלט לפצל את זכויות הבנייה למשרדים ולמגורים שחלות על המגרש: אזורים תקים את מגדל המגורים המתוכנן, ואילו קבוצת היהלומנים תקים את בניין המשרדים המתוכנן בנפרד. את המגדל תכנן משרד יסקי מור סיוון אדריכלים.

מהנדס עיריית רמת גן חיים כהן מסר ל"גלובס" כי לתוכנית חשיבות ראשונה במעלה לעיר רמת גן, שכן יש בה להגדיל את היצע הדירות באזור ביקוש, בעל נגישות תחבורתית גבוהה, שמתוכנן לעבור בו בעתיד גם קו של הרכבת הקלה.

יש לציין כי הבניין ההיסטורי עם החזית המעוגלת שבו שכנו עד לפני 6 שנים משרדיה של שטראוס עלית, הוכרז כבניין לשימור, שמשמש כיום לבית הספר לעיצוב של מכללת שנקר.

לדברי האדריכל יוסי סיוון שותף במשרד יסקי מור סיוון, "מדובר במגדל הגבוה ביותר במזרח התיכון, שיוקם במפגש שלוש ערים, רמת גן, תל אביב וגבעתיים. על הגג מתוכנן לקום מצפור שיכלול בית קפה ממנו נשקף נוף פתוח".