מי הגיע לאירוע ההוקרה של קרן אניאס ובני שטיינמץ?

וגם: מי זכה באות לשכת המסחר ישראל-אמריקה, ומי נבחר לעמוד בראש מועדון השחמט?

בני הזוג שטינמץ ואיריס לונדון/צילום:סיון פרג'
בני הזוג שטינמץ ואיריס לונדון/צילום:סיון פרג'

היהלום שבכתר: בני שטיינמץ מסכם עשור

מי הגיעו לאירוע ההוקרה של קרן אניאס ובני שטיינמץ?

אמש (א') ציינו המיליארדר בני שטיינמץ ורעייתו אניאס עשור לפעילותה של קרן אניאס ובני שטיינמץ.

אל מוזיאון תל-אביב לאמנות הגיעו אנשי ונשות עסקים, חברי כנסת, אנשי חינוך, קרנות ועמותות, בכדי להעניק כבוד לפועלה של הקרן, המכוונת בעיקר לקידום הגיל הרך.

על הבמה סיפר שטיינמץ כי לפני עשור גמלה בליבו החלטה לכבוד יום הולדתו (היה זה מספר עגול), לרכז את התרומות שמעניקה המשפחה בקרן אחת - בשאיפה שזו תחולל שינוי בעולם של בני ובנות הגיל הרך. לדבריו, הייתה זו המתנה היפה ביותר שיכול היה לבקש. את התודה הוא הפנה לאנשים שבשטח.

ולא רק הגיל הרך - שטיינמץ הצהיר על הבמה כי החליט להכפיל את מספר המלגות לסטודנטים, ובכוונתו לתת 100 מלגות לחיילי גדוד צבר, אותו אימצה הקרן.

על הבמה עלו גם עליזה אולמרט, התומכת בפעילות הקרן מאז הקמתה; ח"כ יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון, שקישר את הקרן לגדוד צבר; קלוד גרונדמן-בריטמן, נשיאת הקמפוס הפרנקופוני במכללה האקדמית נתניה; ועו"ד איריס לונדון-זולטי, מנכ"לית הקרן.

במתרגשים במוזיאון: דוד ומיכל פורר; נאוה ברק; מיכל הרצוג; אילנה דיין; צביקה בארינבוים; ח"כ אלי אלאלוף; שלי ושמעון מנחם; דוד גרנות; עו"ד רם כספי; פרופ' איתמר רבינוביץ'; פרופ' צבי ארד; ורבים אחרים.

בני הזוג שטינמץ ואיריס לונדון/צילום:סיון פרג'
 בני הזוג שטינמץ ואיריס לונדון/צילום:סיון פרג'

נגידים בירושלים

נגידי בנקים מרוסיה, אסיה והבלקן בכנס בנק ישראל

בנק ישראל אירח היום (ב') לראשונה את הכנס של בנקים מרכזיים בקבוצת Central Bank Governors' Club of Central Asia, the Black Sea Region and the Balkan Countries, לאחר שחברי הקבוצה, הנפגשים מדי חצי שנה במדינה אחרת, נענו להזמנת נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, לקיים את הכנס בירושלים.

"אני שמחה על ההיענות הרחבה של עמיתים מ-18 מדינות להגיע לישראל ועל ההזדמנות להציג בפני אורחינו דוגמאות בולטות לחדשנות הטכנולוגית שהכלכלה הישראלית מתאפיינת בהם", אמרה פלוג.

מנהל חטיבת המחקר בבנק, פרופ' נתן זוסמן, הציג את ההתפתחויות בכלכלת ישראל. המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, הציגה את הפיקוח על סיכוני הסייבר בבנקאות; ופרופ' יצחק בן-ישראל הרצה על תעשיית הסייבר הישראלית. בנוסף, התקיימה הרצאה של סגן נשיא מובילאיי, ארז דגן.

לכנס הגיעו נגידי הבנקים של רוסיה, צ'כיה, רומניה, בולגריה, ארמניה, בוסניה הרצגובינה, קרואטיה, גאורגיה, קירגיזסטן, מקדוניה, ואלבניה. כמו כן הגיעו משנים לנגידים או בכירים אחרים מסין, טורקיה, יוון, מולדובה, פולין, אזרבייג'אן ובלרוס.

פלוג והאורחים / צילום: דן פורגס
 פלוג והאורחים / צילום: דן פורגס

פתיחה סטודנטיאלית

על הבורסה, על סיכונים ועל תגמול מנהלים

בבורסה בתל-אביב, שלאחרונה מייצרת בעיקר כותרות שליליות, ציינו את פתיחת שנת הלימודים האקדמית. אתמול בבוקר הגיעו לבורסה בתל-אביב נציגי הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב, כדי לקחת חלק, בהתאם למסורת, בפתיחת יום המסחר.

בהמשך, התכנסו האורחים להרצאות על שוק ההון שניתנו על-ידי פרופ' דן וייס מהפקולטה לניהול, שהרצה על תגמול מנהלים, סיכונים וחברות משפחתיות.

צלצלו בפעמון על הפודיום: פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה; סגניתו, פרופ' אורלי יחזקאל; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר, מנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה, המרצה בפקולטה לניהול; ורו"ח בני איל, שותף ומנכ"ל קבוצת אינפיניטי-אילים.

נויבך איל יחזקאל צבירן וגולדנברג / צילום:גיא אסייג
 נויבך איל יחזקאל צבירן וגולדנברג / צילום:גיא אסייג

ארוחת בוקר בוורוד

בכירות ענף התיירות מפגינות מודעות

אסתי הרשקוביץ, מנהלת דלתא אייר ליינס בישראל, הזמינה בסוף השבוע האחרון כ-30 בכירות מעולם התיירות לארוחת בוקר חגיגית במתחם האירועים "חדר פרטי" בתל-אביב.

הסיבה: הצורך בהעלאת המודעות לסרטן השד. השיטה: המוזמנות הגיעו עם פריט לבוש ורוד, ואף לגמו במפגש לימונדה ורודה, אותה קיבלו במהלך אוקטובר הטסים בדלתא אייר ליינס.

פתחו את הבוקר במודעות: עידית פדן, מנכ"לית אופקים; אתי גווילי, מנכ"לית איסתא ישראל; ניצה מרפלד, סמנכ"לית מסחר באיסתא ישראל; אורית רותם, סמנכ"לית מסחר אמריקן אקספרס; איריס מאור, סמנכ"לית תפעול בדיזנהאוז; ויפה וקסמן, סמנכ"לית באופיר טורס.

ובכדי שלא יהיה ספק, עינב גלילי הרצתה בפני הנוכחות על חשיבות הגישה ההומוריסטית בחיים.

מי זכו באות לשכת המסחר ישראל-אמריקה?

בשבוע הבא, ערב הבחירות בארה"ב, תעניק לשכת המסחר ישראל-אמריקה אותות לחברות ישראליות ואמריקאיות שחיזקו את קשרי המסחר בין המדינות.

באירוע במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ושגריר ארה"ב בישראל, דניאל שפירו, תעניק יו"ר הלשכה, עפרה שטראוס, פרס מפעל חיים לאיש העסקים מוריס קאהן.

עוד בין הזוכים: מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר; מנכ"ל wix, אבישי אברהמי; מנכ"ל יונייטד ישראל, אבי פרידמן; מנכ"ל סיטי ישראל, ניל קורני; יו"ר אבן קיסר, יונתן מלמד; ומנכ"ל WeWork ישראל, בנג'י סינגר.

אשר גרינבאום בראש מועדון השחמט באר-שבע

ממלא-מקום מנכ"ל חברת הדשנים כיל, אשר גרינבאום, נבחר לתפקיד יו"ר הוועד המנהל של מועדון השחמט באר-שבע. גרינבאום, שכיהן בעבר כמשנה למנכ"ל כיל, מונה לתפקיד לאחר התפטרותו של סטפן בורגס מענקית הדשנים.

מועדון השחמט באר-שבע, שנוסד ב-1973, רשם לזכותו זכיות רבות, ובהן אליפות המדינה ל-2016, אליפות הליגה לנוער ואליפות הארץ לילדים וכן הגיע לרביעייה הראשונה בגביע אירופה לקבוצות האלופות פעמים רבות.

בין היתר נבחרו לוועד המנהל של המועדון גם דובר אוניברסיטת בן-גוריון אמיר רוזנבליט, פרופ' אמריטוס דוד א' פרנקל, פרופ' ג'ורג' מרקוביץ ועו"ד דן מלכיאלי.