7 מגמות שיווקיות שאסור לכם להחמיץ בפייסבוק 2017

7 כלים שהמתחרים שלכם עומדים לנצל בפייסבוק ב-2017 ■ 7 הדיברות לפרסום בפייסבוק 2017 ■ אל תפסידו (כן, זה תרתי-משמע)

פייסבוק / צילום: רויטרס
פייסבוק / צילום: רויטרס

עם כמעט 2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, פייסבוק ממשיכה לגדול ולספק יותר ויותר ערך לקהילת המפרסמים שלה. היא עושה את זה באמצעות חדשנות בלתי פוסקת, העתקה מהמתחרים ושיפור מתמיד של יכולות קיימות. הנה מה שצריך לדעת. 

ב-2016 גדל מספר המשתמשים החודשיים בפייסבוק ל-1.86 מיליארד. בהתאם, ההכנסות מפרסום גדלו ל-8.81 מיליארד דולר -+ עוד צעד בכלל לא קטן לכיוון גוגל, השליטה המסורתית של הפרסום המקוון. כלומר: הארנקים מצביעים ברגליים. כך פייסבוק עשתה את זה (וכך אתם יכולים לעזור לה לעזור לכם). 

1. עליית הצ'אטבוטים

יותר מ-30,000 בוטים כבר פעילים ברשת החברתית ומדליקים לקוחות על בסיס יומי. זה מספר קטן מאוד, עדיין, אבל הוא צפוי לגדול משמעותית במהלך 2017, כשבוטים יהפכו לסטנדרט בתקשורת עם מותגים.

מה זה צ'אטבוט? תוכנת בינה מלאכותית (AI) שמחוברת למסנג'ר ומתקשרת באופן אוטומטי עם גולשים שפונים דרך עמוד הפייסבוק, כך שהמותג חוסך זמן וכסף על כוח-אדם יקר. זה מתחיל במענה אינטליגנטי על שאלות, ממשיך במידע על שירותים ומוצרים שונים ומאפשר גם להתכתב עם כריסטיאן גריי מ-"50 גוונים של אפור". חכו עם זה עד סעיף 7. 

2. התחזקות ה-Social Commerce

ידענו שזה יגיע, נכון? Shopify, פלטפורמת המסחר המקוון הגדולה, בדקה ומצאה כי פייסבוק היא השחקן המוביל מבין הרשתות השונות (אינסטגרם, פינטרסט, רדיט ועוד). כ-85% מההזמנות בפלטפורמה שלה שמקורן במדיה חברתית כלשהי - הגיעו מפייסבוק. 

למה? כנראה בזכות הפיצ'רים החדשים של פייסבוק, שהופכים את תהליך הרכישה לקל יותר מאי-פעם:

■ Shop Section בעמודים העסקיים: טאב נפרד שמוקדש כולו למוצרים השונים שגולשים יכולים לרכוש און-ליין. כל מוצר מוצג על-ידי תמונות, תיאור ומחיר, כשתהליך הרכישה עצמו מתבצע עדיין באתר הלקוח (ולא בפייסבוק).

■ Marketplace: התשובה של פייסבוק לאתרי מכירות קהילתיים כמו Craigslist והמשך ישיר לפיצ'ר הקנייה-מכירה שקיים כיום בקבוצות. כל גולש יכול לקנות או למכור מגוון מוצרים, כאשר הפיד שלו יציג קודם כל מוצרים שנמצאים פיזית בקרבת מקום. הפיצ'ר עוד לא הגיע לשוק הישראלי, ובינתיים אפשר לראות את סרטון ההשקה כאן: 


3. שידור וידאו חי

על זה בטוח שמעתם. Facebook Live Streaming היה ה"בום" הגדול של 2016, שאפשר לכל משתמש או עמוד עסקי לשדר את עצמו בווידאו שמועבר בזמן אמת לפיד של החברים-עוקבים שלו.

הערך המוסף עבורנו: פייסבוק מקדמת (נכון לתחילת 2017) במרץ את הפלטפורמה הזו, ושידורים חיים שורפים את הפיד כמו אש.

רעיונות לשימוש בלייב: סשן Q&A עם פרזנטור או נציג של המותג, בו הוא עונה על שאלות שחברי העמוד שואלים בתגובות, לתת לקהילה שלכם הצצה אל "מאחורי הקלעים" של העסק או להשיק מוצר-שירות חדש. אפשר לעשות את זה עם הסמארטפון או עם ציוד וידאו ואודיו מתקדם. מה שחשוב זה "לעשות את זה".

4. וידאו ארוך ארוך ארוך

אחרי שהיוטיוברים כבשו את העולם, פייסבוק מגיבה. כאמור, היא משקיעה כרגע טונות של משאבים כדי שכולנו נצפה ביותר סרטונים במקום לחיות, ופותחת שער גדול ליכולות מציאות רבודה (AR) ומדומה (VR).

דברים שאתם חייבים לדעת:

■ יש תיעדוף משמעותי לווידאו שמועלה ישירות לפייסבוק (בניגוד לשיתוף מיוטיוב, רחמנא ליצלן).

■ פייסבוק משקיעה משאבים בייצור תוכן וידאו, גם באמצעות תשלום תמלוגים ליוצרים עצמאיים וגם באמצעות הפקת תוכן איכותי משלה (לאחרונה פיתתה החברה מנהלת בכירה מ-MTV בדיוק למטרה זו).

 ■ כפי שכתוב בכותרת, פייסבוק עדכנה את האלגוריתם שלה (שוב), כך שסרטונים ארוכים יקבלו יותר חשיפה אורגנית.

5. ברוכים הבאים לעידן ה-Social Storytelling

עד היום היו שני סוגי קמפיין: כזה שרץ באופן שוטף (לדוגמה: חיפוש בגוגל, PPC, מדיה חברתית ועוד); וכזה שנותן בוסט מדיה לזמן קצר של שבוע-שבועיים (כמו קמפיין טלוויזיה או שילוט חוצות).

השנה יתחילו מותגים לייצר קמפיינים מסוג חדש, כאלה שמשתמשים במדיה חברתית כדי לספר סיפור בהמשכים. דמיינו רשת חדרי כושר שמתעדת את המסע של גבר או אישה אל הגוף המושלם, אבל ב-LIVE, לא לאחר מעשה.

אותנטיות ותגובה בזמן אמת הם שם הסיפור פה, וזה עומד להיות מרתק במיוחד, עם נרטיב וגיבורים שמפתיעים את הקהל ומאפשרים לחברי העמוד להשפיע בזמן אמת.

6. העמקת הרימרקטינג:  

רימרקטינג (או בשמו המקצועי Website Custom Audience) ממשיך להתחזק ולמצב את עצמו כאחד הכלים היעילים ביותר להשגת תוצאות. בשנה החולפת פייסבוק הוסיפה מספר אופציות סופר-מרגשות, שמצטרפות ליכולות הקיימות.

אלה אפשרויות הטירגוט החדשות:

■ גולשים שצפו בתוכן וידאו שעלה בעמוד (בין 3 ל-10 שניות או בין 25% ל-95% מתוכן הסרטון), עד 180 יום אחורנית.

■ גולשים שפתחו טופס לידים פנימי (Lead Ad form, שמשאיר את הגולשים בפייסבוק ולא שולח אותם לעמוד נחיתה חיצוני) ושלחו/לא שלחו ליד ב-90 ימים האחרונים.

■ גולשים שפתחו עמוד קנבס (דף נחיתה פנימי, שנטען במהירות ומתפקד כדף נחיתה לכל דבר, רק בלי לשלוח את הגולש לדף נחיתה חיצוני), או גולשים שפתחו עמוד קנבס והקליקו בתוכו על לינק כלשהו בשנה האחרונה.

■ גולשים שביצעו אינטראקציה בעמוד המותג: החל מגולשים שביקרו בעמוד, ביצעו אינטראקציה עם פוסטים, שלחו מסר, לחצו על כפתור הנעה לפעולה כלשהו (CTA), או שמרו פוסט של העמוד.

המשיכו לעשות רימרקטינג, רק שימו לב שאתם לא מייצרים חפיפה בין הקהלים (בעזרת כלי ה-Audience Overlap) ותתכוננו לשפר משמעותית את יחסי ההמרה שלכם.

7. שיפור ה-SEO האורגני בפייסבוק

כל יום מתבצעים לא פחות מ-2 מיליארד חיפושים בפייסבוק, כשהדגש הוא על חיפוש מה שגולשים אחרים אומרים על נושאים ספציפיים (די מזכיר את טוויטר, בהקשר הזה). מעבר לכך, מסתמן שמנוע החיפוש של פייסבוק יתחיל לזהות תכנים מתוך תמונות ולהציף אותם בתוצאות החיפוש.

איך מנצלים את מנגנון החיפוש כדי להופיע "ראשונים בפייסבוק"?

■ שיפור שם הדף. נסו לבחור שם שמסביר היטב מה אתם עושים, אבל מבלי להיות כלליים מדי.
הכללת מילות המפתח בתיאור הקצר (Short Description) בטאב ה"אודות" של הדף. כמובן שלא להגזים עם שימוש עודף במילים האלה (כמו ב-SEO "מסורתי").

■ פירוט מירבי בטאב ה"אודות": אתר, כתובת, שעות פתיחה וכו'.

■ הוספת שם העסק ל-URL הייחודי של העמוד (Vanity URL).

■ העלאת תוכן רלוונטי שיעניין את חברי העמוד, ועידוד החברים להגיב ולשתף אותו. באופן טבעי, פייסבוק ידרג את העמוד שלכם גבוה יותר אם תעשו פה עבודה טובה (בכל זאת, רשת חברתית וזה..).

השורה התחתונה: ב-2016 פייסבוק המשיכה להתחזק משמעותית כאופציה ראשית למפרסמים, גדולים וקטנים. ב-2017 נראה כי המגמה הזו תמשיך בכל הכוח. אפשרויות הפילוח והטירגוט הייחודיות, הקלות המדהימה בה ניתן ליצור ולנהל קמפיינים ומעל לכל - כוחו של ה-Native, קרי: פרסום שמשתלב בתוכן הקיים ובא לעניין ולסקרן את הגולש הרלוונטי.

הכלים החדשים שממציאים מחדש את הפרסום, הולכים להזניק את המתחרים שלכם קדימה. כדאי מאוד שגם אתכם.

■ שחר רז הוא הבעלים של חברת Socially, שמתמחה ביצירת מכירות דרך מדיה חברתית.