משרד השיכון: קנס חריג של 13 מיליון שקל לגיא מונסונגו

משרד השיכון השית על מונסונגו את הקנס הגבוה ביותר שניתן על-ידו בתחום חוק המכר בגין שורת עבירות שביצע משנת 2016

משרד השיכון השית קנס של 13 מיליון שקל על גיא מונסונגו, בגין שורת עבירות על חוק המכר, אותן ביצע החל משנת 2016 באמצעות 4 חברות אשר עמד בראשו.

במשרד השיכון מבהירים כי מדובר בקנס הגבוה ביותר הניתן על-ידי המשרד בתחום חוק המכר.

כזכור, לפני חודש הוגש כתב אישום נגד מונסונגו בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בסך של 15 מיליון שקל הלבנת הון בסך דומה ועבירות מס בהיקף של 15 מיליון שקל.

התיקון לחוק המכר דירות - הבטחת השקעות של רוכשי דירות, שנכנס לתוקף ב-2008, מגדיר תנאים עבור מוכרי דירות חדשות, ומחייב אותם במספר צעדים במעמד מכירת הדירה, במטרה להגן על רוכשי הדירות. על-פי החוק, המוכר מחויב לדווח לממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון על ביצוע עסקת מכירת הדירה. בנוסף, החוק קובע כי אסור לגבות מעל 7% משווי הדירה מבלי להעניק ערבויות לרוכש הדירה, לרבות ערבות בנקאית או מתן הערת אזהרה על הנכס, וזאת על-מנת להבטיח את כספו של הרוכש. כמו כן, על המוכר ליידע את הרוכש בקיומו של חוק המכר, ובכך, למעשה, רוכש הדירה יהיה מודע לזכויותיו. מוכרי דירות אשר אינם מקיימים את סעיפי החוק צפויים להיקנס בעיצום מינהלי על-ידי משרד הבינוי והשיכון.

העבירות אותן ביצע מונסונגו נגעו לאי דיווח על מכירת הדירות, גביית כספים מרוכשי הדירות מבלי לספק ערבויות על הכספים וכן אי יידוע הקונים בקיומו של חוק המכר. הקנס המצטבר, על סך 13 מיליון שקל, כבר נשלח ל-4 החברות שניהל מונסונגו.

רוכשי דירות אשר חושדים כי נפגעו מעבירת חוק המכר יכולים לדווח על כך לממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון.

הוידאו באדיבות חדשות עשר, מוסף "אנליסט" עם מתן חודורוב