גדי לסין: "אנו חיים במדינה יקרה"

מנכ"ל שטראוס ויו"ר איגוד תעשיות המזון קורא לכל השחקנים בשוק לבחון פתרונות ליוקר מחירי המזון "בצורה מכובדת ולא בצורת האשמות חסרות שחר" ■ קורא להקמת "רשות מזון" בישראל

גדי לסין, מנכ"ל שטראוס ויו"ר איגוד תעשיות המזון, קורא היום (א') לחברות המזון "לעשות מעשה" נוכח חרם הקוטג' והזעם הציבורי על יוקר מחירי המזון בישראל. בכנס "מזון בעידן החדש" אמר לסין כי "אנחנו כאן כדי לתת תשובות", והודה כי מחירי המזון בישראל יקרים.

"אין ספק שאנחנו חיים במדינה יקרה", אמר לסין. "יוקר המחיה מתבטא בכל הפרמטרים: דיור, דלק, מסים - וגם המזון יקר במדינת ישראל. באיגוד אנחנו מבינים לחלוטין ושותפים לתחושות הצרכנים במדינת ישראל. אני קורא לכל השותפים בשרשרת הערך לעשות מעשה. לא ניתן שיטילו רפש ודמגוגיה כנגד התעשייה!".

לסין זכה, כצפוי, למחיאות כפיים מתעשיינים שישבו באולם. הוא קרא לכל השחקנים בשוק המזון - מהממשלה דרך החלקאים ועד הקמעונאים - לדון בנושא יוקר מחירי המזון בישראל ולבחון פתרונות "בצורה מכובדת ונכונה, ולא בצורה של האשמות שאין להן שחר".

כמעט 90 אלף איש הצטרפו כבר לקבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים את הקוטג'. חרם הקוטג' החל מסדרת בדיקות שערך "גלובס" על יוקר מחירי המזון בישראל בהשוואה לאירופה וארה"ב, אל מול השכר הנמוך בישראל.

לסין בחר לציין התייקרויות של חומרי גלם בשנתיים האחרונות, תוך התעלמות מהעובדה שברוב חומרי הגלם מדובר עדיין במחירים הנמוכים משמעותית ממחירי אותן סחורות ערב המשבר הכלכלי, בקיץ 2008.

"למעט ירידה קלה בתקופת המיתון הגלובלי, יש שיאי מחירים ואינפלציית חומרי גלם. מה צופן העתיד? זה לא נראה טוב", אמר לסין וקרא להקמת רשות מזון: "הגיע הזמן שבישראל תהיה רשות מזון אחת, כמו במדינה מתוקנת. יש 21 גורמים במעורבים במזון. יש כפילות משרדים ועלויות מיותרות, ומי שמפסיד מהן הוא הצרכן. רשות תגרום להתייעלות ושיפור המוצרים".